بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
تابلوهای بازارسرمایه امروز قرمزپوش شده اما کماکان گروه بانکی‌ها با حجم خود توانسته قسمتی از بازار را سبزپوش نگاه دارد.
کد خبر : ۱۹۶۲۰۳

نیم‌نگاهی به تابلوی حافظ

به گزارش بورس‌نیوز، در حالی که روز گذشته بازار به واسطه پتروشیمی‌ها و بانکی‌ها قبای سبز را بر تن کرده بود، اما بازارسرمایه امروز قرمزپوش شده و شاخص با کاهش ۳۳۲۶ واحد باردیگر به مرز ۳۰۰ هزارواحدی رسیده است.

امروز تاکنون نماد‌های «فولاد»، «شپنا»، «تاپیکو»، «فخاس»، «فخوز»، «کچاد» و «شبریز» جزو تاثیرگذارترین شاخص‌ها هستند.

12:30

«رنیک» و «فسازان» هر دو با صف خرید معاملات امروز خود را به پایان بردند.

12:30

در این لحظات شاهد افزایش عرضه‌ها بر تقاضا هستیم. شاخص اکنون با ۳۸۳۴ واحد منفی به رقم ۳۰۲۰۸۲ واحد رسید.
شاخص هم وزن نیز ۴۸۹ واحد کاهش داشت.
بیشترین تاثیر منفی را سهام شرکت‌های فولاد، اخابر، کچاد، کگل، تاپیکو و وغدیر، و بیشترین تاثیر مثبت را سهم فخاس در بورس تهران داشتند.

نمایی از حجم بازار

نیم‌نگاهی به تابلوی حافظ

نمایی از ارزش بازار

نیم‌نگاهی به تابلوی حافظ

تاثیر در شاخص
نماد تاثیر
فولاد
۳۳۰ واحد منفی
كچاد
۱۸۲.۹ واحد منفی
كگل
۱۸۲.۵ واحد منفی
وغدير
۱۷۷ واحد منفی
اخابر
۱۷۲ واحد منفی
فخاس
۱۶۹.۸ واحد مثبت
تاپيكو ۱۶۴ واحد منفی
 

در نیم‌ساعت پایانی شاخص به ۳۴۰۰ واحد منفی رسیده و شاخص در نقطه ۳۰۲ هزار و ۵۱۶ واحدی قرار دارد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) نیز با کاهش ۹۳۸ واحدی به ۸۱ هزار و ۲۸۳ واحد رسید؛ شاخص کل (هم وزن) ۴۱۸ واحد منفی به ۸۶ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.

فوری ...

مقام معظم رهبری:همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.

چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

10:48

امروز «وبصادر» تقاضای بالایی را تجربه می کند و «وتجارت» در جایگاه دوم قرار گرفته است. «وایران» نیز خود را به صدر این فهرست رسانده است.

10:45

همانند همیشه «وتجارت» پرعرضه‌ترین سهم بازار سرمایه بود و امروز پس از «تپکو»، دیگر نماد بازار پایه یعنی «لکما» عرضه های سنگینی را در تابلوی معاملات خود می بینند.

10:40

همانند روز گذشته، حقوقی ها امروز نیز روی خوشی به سه نماد بانکی نشان ندادند و سه سهم «وتجارت»، «وبصادر» و «ونوین» نیز مورد بی مهری واقع شده است. هر چند که وضعیت معاملات سهام بانکی سبز و رو به صعود است.

10:29

حقوقی‌ها به نماد «خساپا» علاقه نشان دادند و به همراه «وخارزم» و «وپاسار» به عنوان مهمترین سهم های خریدار از سوی حقوقی‌ها شناخته می‌شوند. حضور یک خودرویی در لیست خرید این دست از معامله گران در خور توجه است.

کاهش ارزش بازار
نماد تغییر
فولاد  ۹۸۸ میلیارد تومان
فخوز ۵۶۷ میلیارد تومان
شپنا ۵۴۲ میلیارد تومان
كچاد ۵۴۱ میلیارد تومان
مبين ۴۹۴ میلیارد تومان
فملي ۴۸۳ میلیارد تومان
تاپيكو ۴۸۰ میلیارد تومان
وغدير ۴۶۸ میلیارد تومان
اخابر ۴۵۶ میلیارد تومان
شبريز ۴۳۳ میلیارد تومان
حكشتي ۳۹۰ میلیارد تومان
شتران ۳۸۲ میلیارد تومان
بیشترین حجم معامله
نماد حجم
وتجارت ۱.۳۵۱ میلیون سهم
وبصادر ۷۲۱میلیون سهم
خساپا ۸۳میلیون سهم
ولساپا ۵۸میلیون سهم
رتاپ ۴۷میلیون سهم
وپارس ۴۴میلیون سهم
خپارس ۳۵میلیون سهم
ونوين ۳۳میلیون سهم
وپاسار ۳۲میلیون سهم
وخارزم ۳۱میلیون سهم
بیشترین ارزش معامله

«وتجارت» با ۴۸.۹ میلیارد تومان، «وبصادر» ۳۷.۷ میلیارد تومان، «فسازان» ۳۳.۱ میلیارد تومان، «دزهراوی» ۲۰.۴ میلیارد تومان، «رتاپ» ۲۰.۴ میلیارد تومان، «وپارس» ۱۵ میلیارد تومان و «خساپا» ۱۴.۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معامله را تا این لحظه ثبت کرده‌اند.

بازار در ساعت نخست

نماد‌های «فولاد» با ۲۷۷ واحد، «تاپیکو» با ۱۶۲ واحد، «شپنا» با ۱۵۷ واحد، «فخوز» با ۱۵۷ واحد، «کچاد» با ۱۵۲ واحد و «فملی» با ۱۳۸ واحد منفی تاثیرگذارترین در شاخص بودند ضمن آنکه «فخاس» با ۱۶۶ واحد مثبت تنها نماد سبز در این لیست است.

آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (خودرو) با سررسید دی ماه ۱۳۹۸،

به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند، معاملات قرارداد‌های اختیارمعامله خرید و فروش سهام شرکت ایران خودرو (خودرو) با سررسید دی ماه ۱۳۹۸ از امروز سه شنبه مورخ ۲۶/۰۶/۱۳۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران به شرح زیر آغاز می‌گردد: نماد معاملاتی دارایی پایه: خودرو نحوه درج قرارداد: حداقل سه قرارداد؛ حداقل یک قرارداد در سود، یک قرارداد بی تفاوت، حداقل یک قرارداد در زیان نماد معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله خرید: ضخود ۱۰۳۳-اختیارخ خودرو-۸۵۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ ضخود ۱۰۳۴-اختیارخ خودرو-۹۰۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ ضخود ۱۰۳۵-اختیارخ خودرو-۹۵۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ ضخود ۱۰۳۶-اختیارخ خودرو-۱۰۰۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ نماد معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله فروش: طخود ۱۰۳۳-اختیارف خودرو-۸۵۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ طخود ۱۰۳۴-اختیارف خودرو-۹۰۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ طخود ۱۰۳۵-اختیارف خودرو-۹۵۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ طخود ۱۰۳۶-اختیارف خودرو-۱۰۰۰۰-۱۵/۱۰/۱۳۹۸ سایر مشخصات قرارداد‌های اختیار معامله به شرح زیر است.

اندازه قرارداد ۱۰۰۰ سهم سقف هر سفارش: ۱۰۰ قرارداد

حداقل تغییر قیمت هر سفارش: یک ریال

دامنه نوسان: ندارد

روز‌ها و ساعات معاملاتی: شنبه تا چهارشنبه ۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰

سقف موقعیت‌های باز و هم جهت: بدون محدودیت

دوره معاملاتی: ۲۶/۰۶/۱۳۹۸ لغایت ۱۵/۱۰/۱۳۹۸

ضرایب مورد استفاده در محاسبات وجوه تضمین اولیه، لازم و حداقل وجه تضمین این قراردادها: A=۲۰درصد B=۱۰درصد

نسبت حداقل وجه تضمین: ۷۰درصد

ضریب گرد کردن: ۱۰۰.۰۰۰

زمانبندی فرآیند اعمال:

الف) زمان تسویه نقدی: یک روز کاری پیش از سررسید ب) زمان تسویه فیزیکی: سررسید امکان تسویه نقدی به کسری از اندازه قرارداد: وجود دارد.

سبک اعمال: اروپایی نحوه اعمال: غیرخودکار نوع تسویه در سررسید: الف) تسویه فیزیکی ب) تسویه نقدی (در صورت توافق طرفین) همچنین نکات مهم در خصوص معاملات قرارداد‌های مذکور به شرح زیر است: ۱- معاملات مربوط به این قرارداد‌ها تنها به صورت برخط بوده و صرفاً از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات برخط در این بازار را دارا باشند، قاب انجام است. ۲- با توجه به راه اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان محاسبات وجوه تضمین، اتخاذ موقعیت باز فروش در قرارداد‌های اختیارمعامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکان پذیر می‌باشد. سرمایه گذاران محترم می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیشتر به اطلاعیه شماره ۱۸۱/۶۵۲۶۰ مورخ ۲۶/۰۶/۱۳۹۸ منتشره در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی www.tse.ir مراجعه نمایند. 

توقف نماد - اطلاعات با اهمیت گروه الف

▪️ کارگزاران محترم عضو فرابورس،به اطلاع میرساند: نماد معاملاتی (حریل1) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) برای شرکت ریل پردازسیر متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور 60 دقیقه پس از انتشار این پیام، به صورت حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

08:58

در حوزه کانه‌های فلزی و بر اساس آمار‌های منتشر شده، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۱۹ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۱۹۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۶۹۵ تن بود. از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۲ تن، «چادرملو» ۴ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۱۱ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۹۶ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۹۸ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۷۹ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۱۷ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۹۰۵ هزار و ۳۴۷ تن، «صبا نور» ۳۶۱ هزار و ۵۳۹ تن و «جلال آباد» ۲۱۸ هزار و ۱۸ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

08:48

در حوزه ساخت‌وساز، معاملات مسکن کل کشور در ۲۲ روز شهریورماه با منفی ۶۲ درصد به بیشترین افت خود در ۶ سال اخیر رسید؛ در ۲۲ روز ابتدای شهریورماه ۱۳۹۸ تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۹ قرارداد خرید و فروش در کل کشور به امضا رسیده که پایین‌ترین میزان دست کم از سال ۱۳۹۲ تاکنون محسوب می‌شود.

آمار اتحادیه مشاوران املاک گویای آن است که به دنبال روند کاهنده خرید و فروش مسکن در کل کشور که از اردیبهشت امسال آغاز شده، رکورد منفی در ۲۲ روز ابتدای شهریورماه به ثبت رسیده است. از یکم تا بیست و دوم شهریورماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۱۸ هزار و ۲۲۹ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. اجاره‌نامه نیز در این مدت ۳۰ هزار و ۷۷۸ مورد بوده که از افت ۱۳ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل حکایت دارد. کارشناسان می‌گویند این حجم اندک حتی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ که بازار مسکن در رکود قرار داشت نیز مشاهده نشد.

08:37

در بازار دیروز نیز روند مثبت بازار در کلیت آن حفظ شد و شاخص کل با رشد بیش از ۳ هزار و ۵۲۱ واحدی رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۳۰۵ هزار و ۹۱۷ واحد ارتقا یافت. این در حالی بود که در ساعات پایانی معاملات شاهد افزایش عرضه‌ها و منفی شدن برخی نماد‌های معاملاتی پرحجم بازار از جمله نماد‌های گروه خودرویی و بانکی بودیم. شاخص کل در ساعت ابتدایی بازار با رشد ۵ هزار واحدی همراه بود که افزایش عرضه‌ها در ادامه بازار و کاهش قیمت ها، میزان رشدبازار به ۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید. نکته قابل توجه در معاملات روز گذشته افزایش قابل ملاحظه ارزش معاملات بود. در جریان معاملات روز گذشته، جمع ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به میانگین ارزش معاملات ماه‌های اخیر بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. نماد‌های «وبصادر»، «وتجارت»، «وپارس» و «ذوب» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و جمع ارزش معاملات این نماد‌ها به ۳ هزار میلیارد ریال رسید.

08:28

بازار سرمایه امروز در حالی کار خود را پی خواهد گرفت که اخبار سیاسی شاید بر تحولات اقتصادی رنگ و بوی بیشتری بخود گرفته است.

08:00

برای بازار امروز با توجه به رشد سنگین بازار و افزایش قابل تامل عرضه‌ها در نماد‌های لیدر بازار، انتظار کاهش قدرت خریداران و پیشی گرفتن عرضه‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم. با این حال، به نظر می‌رسد که رشد دو رقمی قیمت نفت همچنان منجر به افزایش ارزش نماد‌های گروه پالایشگاهی و پتروشیمی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروشی که به بیش از ۲میلیون تن رسید؛

ثبات نرخ‌ها در گزارش مهرماه "فخوز"

سرخی به رخساره این فولادساز نشست؛

گرمای ۴۷درصدی سود خالص در کوره‌های "فخوز"

صدور مجوز افزایش سرمایه «شپنا»؛

سرمایه شرکت ۱۵۷ درصد افزایش می‌یابد

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

رشد ۲۰ درصدی سهام پتروشیمی‌ها/ تازه واردان سهم بنیادی بخرند

ارسال نظر