بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

انتقاد از پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم موجب می‌شود تا کشت این محصول استراتژیک در سال‌های آینده کم شود و خودکفایی در تولید این محصول با خطر مواجه شود.
کد خبر : ۱۹۷۹۵۳

پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم باعث کاهش کشت آن

به گزارش بورس نیوز، یوسف داودی دررابطه با تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در پی افزایش قیمت کود شیمیایی، نهاده‌ها و نیروی کار باید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتری خریداری شوند.

وی افزود: یکی از وظایف دولت این است که بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان باقی نماند و محصولات را بالاتر از قیمت تمام شده از آن‌ها خریداری کند.

نماینده مردم سراب در خانه ملت ادامه داد: سیب زمینی از کشاورزان با قیمت هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر است. می‌توان برای جلوگیری از زیان کشاورزان با ایجاد مشوق‌های صادراتی محصولات کشاورزی مازاد نیاز کشور را با قیمت بسیار بالاتر به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم موجب می‌شود تا کشت این محصول استراتژیک در سال‌های آینده کم شود و خودکفایی در تولید این محصول با خطر مواجه شود. با خودکفایی در تولید گندم امنیت غذایی و ملی کشور تا حدودی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در پایان تابستان سال جاری و مهلت خرید تضمینی گندم ما شاهد بودیم که سیلو‌ها در بسیاری از استان‌های کشور به صورت کامل پر نشده‌اند در حالی که میزان تولید با توجه به وضعیت بارندگی‌ها بیشتر بوده است.

داودی گفت: نگهداری گندم در سیلو‌های غیراستاندارد موجب کپک زدن آن‌ها و ایجاد سم می‌شود، سم به وجود آمده توسط قارچ‌ها با پخته شدن و درجه حرارت بالا نیز از بین نمی‌رود و وارد بدن انسان می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش ۳۴درصدی قیمت گندم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

دود افزایش نیافتن قیمت گندم به چشم دولت می رود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت صمت خبر داد:

نرخ سبوس به نفع تولید تعدیل شد

ارسال نظر