بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از دوره رشد پرشتاب شاخص که در بیشتر نماد‌ها رقم خورد، بازار نیازمند استراحت بود؛ ضمن اینکه بازار برای ادامه روند رو به رشد خود به اخبار جدید و مثبت احتیاج دارد.
کد خبر : ۱۹۹۳۵۲

روند رو به رشد بازار سرمایه نیازمند اخبار جدید و مثبت

به گزارش بورس نیوز، حمید میرمعینی در ارزیابی آرایش و رفتار فعلی فعالان بازارسرمایه اظهار کرد: بعد از دوره رشد پرشتاب شاخص که در بیشتر نماد‌ها رقم خورد، بازار نیازمند استراحت بود؛ ضمن اینکه بازار برای ادامه روند رو به رشد خود به اخبار جدید و مثبت احتیاج دارد.

وی افزود: اکنون اغلب گزارش‌های ۶ ماهه منتشر شده است، اما این گزارش‌ها برای تامین نظر فعالان بازار سرمایه کافی نیست؛ بنابراین شاید بازار زمان بیشتری به استراحت اختصاص دهد تا محرک‌های جدید رشد ظاهر شوند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خریداران قبلی و صاحبان نقدینگی‌های جدیدالورود به بازار فعلا دست نگه داشته‌اند و در حال کسب اطلاعات و مشاوره هستند تا با اطمینان بیشتری وارد این بازار شوند. زیرا می‌دانند بازار با شتابی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم حرکت نخواهد کرد و روند آرام‌تری را در پیش گرفت. مگر اینکه اتفاقی مهم رخ دهد که از آن جمله می‌توان به اخبار خوب سیاسی و امکان کاهش محدودیت‌های ناشی از تحریم اشاره کرد.

میرمعینی در تشریح عوامل غیر اقتصادی از جمله تاثیر کشته شدن ابوبکر البغدادی بر امنیت سرمایه‌گذاری در خاورمیانه خاطرنشان کرد: این اتفاق و مسائلی از این قبیل همواره بر بازار‌های منطقه و جهان تاثیرگذار است. اما در اولین قدم می‌توان گفت که افزایش امنیت در منطقه خاورمیانه، کاهش محدودیت‌های شرکت‌های صادر کننده را به دنبال خواهد داشت و از این نظر با اقبال بهتری از سوی سرمایه‌گذاران بورسی و غیر بورسی مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: عامل دیگر، مساله بازار جهانی بوده که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال و سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ با توجه به احتمال امضای توافق تجاری بین چین و آمریکا، اوضاع بازار جهانی از آنچه که امروز شاهد آن هستیم بهتر شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: از گروه‌های با قابلیت رشد می‌توان معدنی‌ها و فلزات اساسی را نام برد. این گروه‌ها همواره در پایان سال میلادی مورد اقبال سرمایه‌گذاران در سراسر جهان هستند و بی شک بورس کشور ما نیز از این مساله مستثنی نخواهد بود. این در حالی است که امسال با توجه به حساسیت بازار‌های جهانی نفت و تولید کنندگان و مصرف کنندگان این کالا به نظر نمی‌رسد روند صعودی چندانی پیش رو داشته باشد. بر این اساس پیش بینی می‌شود کالا‌های جهانی به جز نفت تحت تاثیر رشد جهانی قرار گیرند و شرکت‌های متاثر از این مساله شرکت‌های معدنی، فلزی و کمی نیز شرکت‌های پتروشیمی خواهند بود.ش

اشتراک گذاری :
ارسال نظر