بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون انجام شد؛

مدیریت پسماند صنعتی در همه فرآیند‌ها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به‌منظور کاهش آثار پسماند‌ها و مواد زائد، مدیریت پسماند صنعتی در همه فرآیند‌ها را اجرایی کرده است.
کد خبر : ۱۹۹۴۴۲

مدیریت پسماند صنعتی در همه فرآیند‌ها

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا مفیدی، اظهار کرد: فعالیت‌های زیست‌محیطی این شرکت در حوزه‌های جلوگیری از نفت‌سوزی و انتشار گاز‌های همراه نفت در هوا، دفع پساب کارخانه‌های نمک‌زدایی، اجرایی کردن مدیریت انرژی و بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی در همه فرآیند‌ها و توسعه فضای سبز انجام می‌شود.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از نفت‌سوزی و آلودگی محیط، با به‌کارگیری دستگاه‌های سیار فرآورش نفت و انجام ۲۴ عملیات فنی در هفت ماه امسال، از سوزاندن بیش از ۴۵ هزار بشکه نفت و رهاشدن مقادیر قابل توجهی گاز دی‌اکسید کربن در محیط، پیشگیری و نفت‌سوزی در این شرکت حذف شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: اولویت این شرکت تزریق پساب کارخانه‌های نمک‌زدایی به چاه‌های دفعی بوده که با اهتمام مدیریت و همکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت کارون، میزان تزریق پساب این واحد‌ها در هفت ماه امسال حدود ۸۵ هزار بشکه در روز محقق شده است.

مفیدی خاطرنشان کرد: به موازات این فعالیت، ساماندهی و پاکسازی زمین‌های اطراف تاسیسات نمک‌زدایی نیز به‌طور مستمر پیگیری شده و با رهنمود‌ها و همکاری با سازمان محیط زیست استان، تاکنون حجم قابل توجهی از محوطه مجاور حوضچه‌های تبخیر نیز بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به‌منظور کاهش آثار پسماند‌ها و مواد زائد، مدیریت پسماند صنعتی در همه فرآیند‌ها را اجرایی کرده که بر همین اساس پسماند‌های حاصل از فرایند‌های جاری سازمان در قالب روش‌ها و الزام‌های زیست‌محیطی مانند انتقال به سیستم‌های استاندارد و مورد تائید سازمان محیط زیست امحا شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

آغاز طرح افزایش و نگهداشت تولید نفت در آغاجاری

رئیس تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق خبر داد:

اتمام تعمیرات اساسی مراکز منطقه خانگیران

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

واگذاری تلمبه‌خانه غرب کارون به نفت و گاز اروندان

ارسال نظر