بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
رئیس‌جمهوری در استان یزد خبر داد:

کشف میدان نفتی جدید در استان خوزستان

رئیس‌جمهوری از کشف میدان نفتی جدیدی در حدفاصل بستان تا امیدیه (استان خوزستان) خبر داد و حجم ذخایر نفت درجای این میدان را بالغ بر ۵۳ میلیارد بشکه اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۹۸۹۹

به گزارش بورس نیوز، حسن روحانی امروز در سخنرانی خود در استان یزد اظهار کرد: خبر خوش من این است که کارکنان شرکت ملی نفت ایران در بخش اکتشاف پس از چند سال تلاش به ویژه از سال ۹۵ تاکنون، به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست یافته‌اند که من این خبر را به محضر ملت ایران اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: این هدیه کوچک دولت و شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است.

رئیس‌جمهوری حجم ذخایر نفت درجای این میدان را ۵۳ میلیارد بشکه اعلام کرد و گفت: این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد. وسعت این میدان ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.

وی با بیان اینکه موضوع مهم در این میدان بزرگ نفتی ضریب بازیافت است و اینکه از ۵۳ میلیارد بشکه نفت چه مقدار می‌توان استحصال کرد و به فروش رساند، اظهار کرد: تنها یک درصد افزایش ضریب بازیافت از این میدان نفتی، ۳۲ میلیارد دلار بر درآمدهای کشور می‌افزاید. آنهایی که در دو سه سال اخیر مرتب مطرح می‌کنند که شرکت‌ها و فناوری‌های خارجی نباید وارد کشور شود، باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه لازم است از فناوری‌های پیشرفته جهانی در هر کجایی که باشد استفاده کنیم، افزود: اگر ضریب بازیافت از این میدان نفتی ۱۰ درصد باشد، این به معنای ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد است و چنانچه ضریب بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز به‌دست می‌آوریم؛ بنابراین باید با علم، دانش و فناوری روز، رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم و با این روش راه و مسیر درست آینده را روشن سازیم.

رئیس جمهوری در ادامه اظهار کرد: از قوه قضاییه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند می‌خواهم که درباره مبارزه با فسادهای میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح دهد. هنوز پس از گذشت چند سال برای ما روشن نیست ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول مردم را که آقایی خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا درباره آنهایی که در این زمینه نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان می‌خواهم که جریان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند، چرا که این پول، پول نفت، بیت‌المال و خزانه بوده است.

روحانی بیان کرد: از همه مسئولان و ارگان‌ها می‌خواهم درباره ۲ میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا ریخته شد و دولت قبل ۱۰ ماه فرصت داشت که آن پول را از حلقوم آمریکا درآورد، اما دست روی دست گذاشت به مردم توضیح دهند. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید به سرعت به این پرونده رسیدگی شود اما تا امروز رسیدگی نشده است، بنابراین می‌خواهم پرونده ۲ میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد، راسخ است.

رئیس جمهوری ادامه داد: باید به مردم درباره نهادی که ۹۴۷ میلیون دلار گرفته و پس نداده است، توضیح داده شود و باید حسابرسی شده و این مبلغ پس گرفته شود.

روحانی با بیان اینکه می‌خواهم درباره نهادهایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکارند به مردم توضیح داده شود، گفت: از وزیر نفت می‌خواهم این آمار و ارقام را برای مردم روشن کند، همچنین رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم تا پرونده ۲ میلیارد دلاری را به مردم گزارش کند و از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهم که سرنوشت ۹۴۷ میلیون دلار را برای مردم روشن کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر