بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت:

قدرت سودآوری شرکت‌ها یکی از عوامل بنیادین

مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت: یکی از این عوامل بنیادی، قدرت سودآوری شرکت‌ها بوده که در گزارش‌های فصلی و ماهانه شرکت‌ها نشان داده شده است.
کد خبر : ۱۹۹۹۳۱

قدرت سودآوری شرکت‌ها یکی از عوامل بنیادین

به گزارش بورس نیوز، ولی نادی قمی اظهار کرد: طبیعتا اگر عامل نقدشوندگی بالای این بازار و شفافیت آن را با دیگر بازار‌ها مقایسه کنیم، این حس رضایت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگرچه رونق بازار سهام در کشور ما عمدتا در نتیجه تکانه‌های اقتصادی ناشی از ورود یا حذف جریان درآمد‌های نفتی اتفاق می‌افتد، اما گسترش این بازار در بین مردم و توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید آن از روند رو به رشد بازار سرمایه حکایت می‌کند.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین ادامه داد: البته در ماه‌های اخیر، تورم حاد، شرایط ناپایداری را در اقتصاد کشور رقم زده که فعالان بازار سرمایه به عوامل بنیادی حرکت‌دهنده این بازار و ریسک‌های سیاسی و اقتصادی پیش روی کشور کمتر توجه کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی از این عوامل بنیادی، قدرت سودآوری شرکت‌ها بوده که در گزارش‌های فصلی و ماهانه شرکت‌ها نشان داده شده است. طبق گزارش عملکرد فصل بهار و تابستان شرکت ها، سود شرکت‌های سودده در ۶ ماهه اول سال جاری با رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۸۳۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی بیان کرد: مقایسه عملکرد تابستان امسال با عملکرد فصل بهار نیز از رشد ۱۷.۵درصدی سود شرکت‌ها حکایت می‌کند.

نادی قمی توضیح داد: آهنگ رشد سود شرکت‌ها نسبت به فصل‌های گذشته، کندتر شده، اما اعداد و ارقام مربوط به گزارش مهرماه شرکت‌ها حکایت از تداوم رشد فصلی درآمد و سود شرکت‌ها دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به آهنگ رشد درآمد شرکت ها، برآورد می‌شود که سود ناشی از عملکرد شرکت‌ها در سال ۱۳۹۸ به رقم بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال برسد؛ لذا با این رقم سود، بازار سهام در شرایط فعلی، ارزش قابل دفاعی دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عمق کم بازار و گرفتاری قایق سرمایه‌

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کامودیتی‌ها و شاید در آینده پالایشی‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

جای‌خالی مشق سرمایه‌گذاری در "بورس"

مدیرمالی شرکت سایپا شیشه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند مثبت سودآوری «کساپا»

ارسال نظر