بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کامودیتی‌ها و شاید در آینده پالایشی‌ها

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد نوین گفت: حجم ورودی نقدینگی طی روز‌های جاری و مخصوصا امروز گواه از این موضوع که میل ورود به بازار کاهش داشته که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.
کد خبر : ۱۹۹۹۱۱

توقع بالای تازه‌واردان و کاهش نقدینگی

بهزاد احمدی نسب مدیرعامل کارگزاری اقتصاد نوین در گفتگو با بورس‌نیوز درخصوص کاهش نقدینگی در بازارسرمایه اظهارکرد: اندازه شاخص به میزان حجم نقدینگی ورودی به بازار نبوده و با توقعی که شاخص از فروردین‌ماه برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ایجاد کرد، باعث شد تا جذابیت از پیش‌روی سرمایه‌گذاران جدیدالورود شسته شود.

وی ادامه داد: جذابیت فعلی در بازار برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد شاید نهایتا با بازه‌ای ۱۸ درصدی در طول مدت یک‌ساله همراه باشد و این میزان سودسازی به دور از تصورات اولیه آن‌ها به نسبت رشد‌های صعودی بورس طی این مدت بوده و اغلب این سرمایه‌گذاران تازه‌وارد متصور هستند که بورس فایده و منفعت چندانی را به نسبت گذشته از خود نشان نمی‌دهد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران توقع بالایی از شاخص دارند، تاکید کرد: حجم ورودی نقدینگی طی روز‌های جاری و مخصوصا امروز گواه از این موضوع داشته که میل ورود پول به بازار روند نزولی را سپری کرده و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

احمدی نسب تصریح کرد: روند شاخص به گونه‌ای بود که پیش‌بینی می‌شود شاخص تا پله ۲۷۰ یا ۲۸۰ هزار واحدی کاهش و استراحتی داشته باشد تا بسیاری از سهم‌هایی که P/E بالایی را گرفته‌اند، جذاب‌تر شوند بنابراین امکان ورود سرمایه‌گذاران به صندوق‌های با درآمد ثابت و حتی طلا نیز غیرممکن نیست.

مدیرعامل کارگزاری اقتصادنوین به سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس اشاره کرد و گفت: کامودیتی‌ها با توجه به شرایط تجاری بین آمریکا و چین و البته قیمت‌های جهانی افق مناسبی را داشته ضمن آنکه زمزمه‌هایی از تغییر نرخ بنزین و سودده شدن برخی سهم‌های وابسته قوی شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت:

قدرت سودآوری شرکت‌ها یکی از عوامل بنیادین

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

سهامداران با عینک "بنیادی" وارد گود معامله شوند

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اظهارنظر قبل از قطعیت، ممنوع!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
کامودیتی ها نگویید.بگویید فلزاتی ها و معدنی ها.بسیاری از مردم با این اصطلاحات تخصصی آشنا نیستند.
سایت شما خبری است باید از اصطلاحات ساده تر استفاده کند.