بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ضربه "چاپ‌پول" به رشد اسمی بورس

تعیین سهم‌های ارزنده بازار را اخذ سیاست‌های سال ۹۹ تعیین می‌کند که در حال حاضر نمی‌توان اتفاقی را در این زمینه پیش بینی کرد.  
کد خبر : ۲۰۰۰۱۶
 
نقش تعیین کننده سیاست‌های سال ۹۹ در
 
کیارش هومن، مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در ارزیابی معاملات امروز بازارسرمایه به بورس‌نیوز اظهارکرد: روند صعودی معاملات در بازار‌سرمایه تا پیش از انتخابات مجلس دور از ذهن بوده و پیش‌بینی می‌شود که این روند نوسانی ادامه‌دار باشد. 

وی ادامه داد: نوسانات موجود در بازارسرمایه با شدت چندانی همانند ماه‌های گذشته همراه نیست و دورنمای بازار اینگونه نشان می‌دهد که تا دو ماه آینده، نوسان معاملات در حالتی ثابت قرار گیرد مگر آنکه حادثه‌ای غیرمترقبه در فضا کسب‌وکار رخ دهد. 

کارشناس بازارسرمایه روند صعودی و نزولی شدن سهم‌ها را دلیل بر "جایابی بازار" عنوان کرد و گفت: این تغییرات تاثیر زیادی بر شاخص کل نداشته و در واقع "بورس" روند صعودی بسیار بالا و به اصطلاح "اورشوتینگ" را تجربه کرد.
 
هومن اضافه کرد:از تاریخ ۲۰مهرماه به بعد، این اورشوتینگ تخلیه شده و روندی نزولی جایگزین آن روند صعودی شد ولذا در هفته‌های اخیر بازار با تثبیت همراه شد چراکه به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ذات آن را درک کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که سهم‌ها در همین قیمت‌ها ارزنده‌اند. 
 
وی به نقش دولت در روند معاملات سهم‌ها نیز اشاره‌ای داشت و افزود: اگر دولت بتواند بدون "چاپ پول" نسبت به اداره امور داخلی خود موفق شود، قطعا پیامد‌های آن به بازارسرمایه نیز تلنگری خواهد زد اما؛ اگر دولت قادر به اداره شرایط نباشد و مجبور به تامین نقدینگی مورد نیاز خود از طریق مالیات شود، قطعا "تورم" حاصل از آن و "چاپ پول بدون پشتوانه" شرایط اقتصاد را با تغییر مواجه خواهد کرد که در این صورت "بورس" نیز به صورت اسمی با رشد مواجه خواهد شد اما؛ اقتصاد و قشر آسیب‌پذیر ضربه خواهند خورد.
 
این کارشناس بازارسرمایه در پایان در خصوص سهم‌های ارزنده بازار این روز‌ها اظهارداشت: اینکه چه سهمی ارزنده باشد بستگی به اتخاذ سیاست‌های سال ۹۹دارد و با وضعیت حال حاضر نمی‌توان اتفاقی را پیش‌بینی کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" در پارکینگ "بورس"

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"مثلث رشد" برای استارت مجدد شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

شرایط انقباضی به "بورس" می‌رسد!

ارسال نظر