بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ثبات اقتصادی توأمان با رشد اقتصادی را از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی بوده و با تداوم تدابیر و سیاست‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی در عمده بازار‌ها از جمله بازار ارز شاهد ثبات هستیم.
کد خبر : ۲۰۰۱۷۱

ثبات اقتصادی توأم با رشد آن از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی در خصوص طرح "گام" اظهار کرد: کار‌های کارشناسی و اخذ نظرات کارشناسی انجام شده و در جلسه آتی شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با تصویب این طرح، بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی رفع و شاهد رونق بیش از پیش تولید باشیم.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، شاخص‌های اقتصادی در زمینه‌های متعدد از جمله صنعت و کشاورزی مثبت بوده و لازم است همه ما به آرامش موجود و ثبات ایجاد شده در بازار توجه کرده و به تداوم آن کمک کنیم.

همتی ثبات اقتصادی توأمان با رشد اقتصادی را از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی خواند و بیان کرد: با تداوم تدابیر و سیاست‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی در عمده بازار‌ها از جمله بازار ارز شاهد ثبات هستیم.

رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: بخش خدمات مولد بسیار مهم است. بخش خدمات کشور سهم مهمی در ارزش افزوده و اشتغال دارد و بانک مرکزی از آن حمایت می‌کند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه به مدد نگاه به درون و اتکا به ظرفیت‌های داخلی، اقتصاد غیرنفتی رشد و شکوفایی رسید.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: آمار‌های استخراجی نشان‌دهنده کنترل و کاهش مداوم ماهانه تورم توام با مدیریت نقدینگی است.

همتی گفت: آمار‌ها نشان دهنده تامین ۲۴ میلیارد دلار در سال جاری برای واردات بوده و این خود موید موفقیت کشور در کاستن از فشار تحریم‌ها است ضمن آنکه روند بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز رو به افزایش است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر