بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کارشناس بورس انرژی در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مازاد بنزین به "صادرات" می‌رسد!

افزایش قیمت بنزین توان بسیاری از مصرف کنندگان سطح پایین کشور را کاهش می‌دهد، این امر باعث مازاد تولید بنزین و فراهم شدن شرایط صادراتی این محصول خواهد بود.  
کد خبر : ۲۰۰۴۵۱
 
 
کاهش توان مصرف کننده
 
حامد نعیم نژاد، کارشناس بورس انرژی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین در عرضه‌های بورس و حوزه صادرات به بورس نیوز گفت: این امر در بورس انرژی، بورس کالا و مبحث هزینه‌های حمل و نقل کالا و انرژی تاثیر چندانی ندارد.

وی ادامه داد: بیشتر سوخت مصرفی در حوزه "حمل و نقل " مورد استفاده قرار می‌گیرد و جابجایی محصولات صنایع مختلف توسط ماشین‌های سنگین (دیزل) است که سوخت مورد نیاز آن گازوییل است. این سوخت هنوز توسط دولت افزایش قیمت پیدا نکرده و مطابق با نرخ ها‌ی قبلی است.

این کارشناس بورس انرژی بیشتر تاثیر افزایش قیمت بنزین را در وضعیت عامه مردم عنوان کرد و افزود: بالطبع زمانی که بنزین گران شود توان بسیاری از مصرف کنندگان سطح پایین کشور نیز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: توان تولید بنزین کشور در حال حاضر حدودا به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد، هرچه تقاضا داخلی کمتر باشد میزان توان صادراتی افزایش می‌یابد و دولت می‌تواند بنزین سوپر صادراتی را در حجم بیشتری به فروش رساند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی ها نشان می دهد؛

کاهش ۶ برابری قدرت خرید بنزین

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بنزین" آتش زیر تابلو را داغ نمی‌کند

کارشناس انرژی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

وارد کردن شوک به مردم بدون دلیل منطقی!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

هیجان معکوس از شفاف‌سازی پالایشی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
سلام جه فایذه برای مردم مثل ششسال کذشته به جیب دکترها میرود وجیب دوتابعییها که بهروند کانادا زمین به خرند ومردم مانند دوجنک جهانی نابود شوند