بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
خروج مسکن از رکود چند ساله؟؛

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

با وجود آن که آمار‌ها حاکی از کاهش تعداد معاملات در سال جاری است اما؛ باز هم قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و ظاهرا مسکنی‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند.
کد خبر : ۲۰۲۰۶۹

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

به گزارش بورس نیوز، یکی از صنایعی که مدت‌های طولانی است در رکود به سر می‌برد و صنایع و بنگاه‌های بسیاری را با خود به زیر کشیده، صنعت «ساخت و ساز و انبوه سازی» است؛ صنعتی که گروه‌های بسیاری را با خود همراه کرده و رونق آن، آورده و عایدی بسیاری به همراه دارد.

تغییرات جمعیت و مسکن طی ۲۰ سال اخیر حاکی از آن است که تعداد خانوار‌ها و واحد‌های مسکونی بیش از ۲ برابر شده اما؛ از سوی دیگر، تقریبا به همین میزان بر آمار مستاجران افزوده شده است.

آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۹۸ از ۴ هزار واحد فراتر رفته که در مقایسه با مهر ماه حدود ۲۰ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال ۹۷ نزدیک به ۴۱ درصد کاهش داشته است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در آبان ماه، ۱۲۵ میلیون ریال بود که نسبت به مهر ماه و آبان ماه سال گذشته به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع مسکونی ۲۳۵ میلیون ریال و کمترین آن ۶۱ میلیون است. ارقام مزبور نسبت به آبان ماه سال ۹۷ به ترتیب ۲۰ و ۴۶ درصد رشد داشته است.

در مجموع، بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۸ ماهه سال ۹۸ به حدود ۴۰ هزار واحد رسید که در مقایسه با ۸ ماهه سال قبل، ۵۶ درصد تنزل یافته است. با وجود این که تعداد معاملات کاهش یافته اما؛ باز هم قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند و شاهد هستیم که در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی ۱۲۷ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با ۸ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۷۴ درصد رشد کرده است.

قیمت‌ها قصد کوتاه آمدن ندارند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اوضاع سفید در "خروج نقدینگی"

ارسال نظر