بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی کارشناسان اعلام می‌کنند که افزایش وام خرید مسکن موجب تورم، گرانی و افزایش قیمت در بازار خواهد شد، اما به نظر من آثار مثبت افزایش سقف وام بسیار بیشتر از تبعات آن است.
کد خبر : ۲۰۱۰۳۱

آثار مثبت افزایش سقف وام بسیار بیشتر از تبعات آن است

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی درباره برنامه‌ریزی بانک مسکن برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، اظهار کرد: یکی از مسائل و راهکار‌ها برای افزایش رونق بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات مسکن در کشور است.

وی افزود: در دو سال اخیر قیمت مسکن به علت بروز تلاطمات، افزایش یافته و این موضوع باعث شد که خریداران و متقاضیان از قدرت مالی لازم برای خرید مسکن برخوردار نباشند.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: در وضعیت فعلی مردم برای خرید مسکن باید تقریبا معادل ۷۰ درصد قیمت تمام شده یک ملک تسهیلات دریافت کنند تا در این بخش بازار متحول شود، در غیر این صورت خریداران در شرایط موجود توان خرید نخواهند داشت.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان اعلام می‌کنند که افزایش وام خرید مسکن موجب تورم، گرانی و افزایش قیمت در بازار خواهد شد، اما به نظر من آثار مثبت افزایش سقف وام بسیار بیشتر از تبعات آن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مطابق آمارها، در شرایط موجود بیش از ۴ میلیون نفر در صف خرید مسکن قرار دارند، از این رو وزرات راه و شهرسازی باید زمینه را برای خانه‌دار شدن این افراد فراهم کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر