بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
رشد ۱۴۰ درصدی سودآوری گروه مالی بانک پارسیان؛

زیرمجموعه "وپارس" خودی نشان داد

یکی از این شرکت‌های زیرمجموعه "بانک پارسیان" که عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته، «گروه مالی بانک پارسیان» بوده که در ۶ماهه نخست سال جاری با ثبت رشد ۱۳۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی، ۱۶۱۸ میلیارد ریال سود خالص بدست آورد.
کد خبر : ۲۰۲۹۵۸

زیرمجموعه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، "بانک پارسیان" از جمله بانک‌های خصوصی بوده که از زیرمجموعه‌های تخصصی و حرفه‌ای بهره می‌برد.

یکی از این شرکت‌های زیرمجموعه که عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته، «گروه مالی بانک پارسیان» است.

این شرکت در سال۱۳۹۳ با سرمایه اسمی ۵هزار میلیارد ریال تاسیس و در اقتصاد ایران رشد کرد و در گروه‌های "فولادی"، "لیزینگ"، "کارگزاری"، "خدمات مشاوره"، "خدمات بیمه‌گری"، "تامین سرمایه لوتوس"، "صرافی" و "صندوق قرض‌الحسنه" فعالیت می‌کند.

بر پایه این گزارش «گروه مالی بانک پارسیان» در دوره ۱۲ماهه سال۹۷ به سود خالص ۲۴۳۴میلیارد ریالی رسید و در ۶ماهه نخست سال۹۸ با ثبت رشد ۱۳۳درصدی درآمد‌های عملیاتی، ۱۶۱۸میلیارد ریال سود خالص بدست آورد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۱۳۶درصدی است.

سرمایه گذاری مناسب در صنایع پیش‌رو موجب شد تا درآمد سود سهام این شرکت در نیمه اول سال جاری به ۷۲۸ میلیارد ریال برسد و ۱۱۴ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته باشد.

از سوی دیگر، با رشد ۱۴۸درصدی، ۸۱۳میلیارد ریال از محل فروش سرمایه گذاری‌ها سود کسب کرد و به علاوه، از سایر محل‌ها نیز ۱۲۸ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد. در نهایت، برای یک نیمه از سال ۱۶۶۹ میلیارد ریال درآمد به بار نشاند که عملکرد مطلوبی ارزیابی می‌شود.

لازم به ذکر است که مجموع دارایی‌های «گروه مالی بانک پارسیان» با افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال رسید.

بر اساس مفاد اساسنامه، مهمترین موضوع فعالیت شرکت شامل ایجاد، سرمایه‌گذاری یا مشارکت در تاسیس شرکت‌های تجاری و خرید و فروش سهام شرکت‌ها است. بخش با اهمیتی از دارایی‌های «گروه مالی پارسیان» در سهام شرکت‌های تابعه سرمایه‌گذاری شده که در این شرکت‌ها، گروه مالی دارای نفوذ و کنترل قابل ملاحظه‌ای است.

در شکل ذیل ساختار شرکت‌های تابعه «گروه مالی پارسیان» را ملاحظه می‌کنید:

زیرمجموعه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این بانک زمینه‌ساز امور عام المنفعه شد؛

۹هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه "وپارس"

سه تفنگدار بانک پارسیان را بهتر بشناسیم؛

ناخنک «وپارس» به عرضه اولیه!

حال خوش سهامداران این بانک تداوم می‌یابد؛

"وپارس" در زمره بهترین‌های گروه بانکی

ارسال نظر