بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
سه تفنگدار بانک پارسیان را بهتر بشناسیم؛

ناخنک «وپارس» به عرضه اولیه!

افزایش سرمایه بانک پارسیان بر پایه سه شرکت استوار است که از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و حتی می‌توانند گرمابخش بازار سرمایه باشند.
کد خبر : ۲۰۰۰۲۹

ناخنک «وپارس» به عرضه اولیه!

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، "بانک پارسیان" در آخرین روز‌های شهریور ماه خبر از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داد و در اولین هفته مهر ماه، حسابرس نیز نسبت به گزارش هیئت مدیره اظهارنظر کرد و حال این بانک تنها در انتظار مجوز سازمان بورس نشسته است.

بر این اساس، زمین، ساختمان، سرقفلی محل کسب و پیشه، شعب خارجی و سرمایه گذاری‌های بلندمدت تجدید ارزیابی شدند و قرار است سرمایه ۲۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی این بانک به ۱۶۱ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال افزایش یابد.

این شرکت از بدو تأسیس تا پیش از این در ۹ نوبت افزایش سرمایه داده و جز یک نوبت که از محل سود انباشته بوده، در باقی موارد فقط آورده نقدی و مطالبات را به کار گرفته است.

هدف "بانک پارسیان" از افزایش سرمایه یاد شده اصلاح ساختار مالی جهت خروج از مفاده ماده ۱۴۱ قانون تجارت و بهبود نسبت‌های مالی است.

نکته جالب توجه این است که ۸۴ درصد از افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری‌های بلندمدت انجام خواهد گرفت که اغلب آن مربوط به سه شرکت "گروه داده پردازی بانک پارسیان"، "گروه مالی پارسیان" و "سرمایه گذاری پارسیان" می‌شود.

ناخنک «وپارس» به عرضه اولیه!

در خصوص این سه شرکت باید عنوان کرد که جزو شرکت‌های سودده با ساختار مالی مطلوب هستند که بسیاری از شرکت‌های بورسی را به چالش می‌کشند.

"گروه داده پردازی بانک پارسیان" با سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد ریالی، در سال ۹۷ موفق به کسب سود ۸۱۳ میلیارد ریالی شد و جمع سود انباشته خود را به ۸۹۳ میلیارد ریال رساند.

شرکت "سرمایه گذاری پارسیان" با سرمایه ۳۵۱۴ میلیارد ریالی، ۹۹۵ میلیارد ریال سود در سال مالی گذشته کسب کرد که بخش عمده آن، ناشی از ۱۵۷۲ میلیارد ریال درآمد سود سهام بوده است.

"گروه مالی بانک پارسیان" نیز با سرمایه ۵۰۰۰ میلیارد ریال، ۲۴۳۴ میلیارد ریال سود در کارنامه سال ۹۷ خود درج کرد. در آن سال، ۱۸۶۱ میلیارد ریال درآمد سود سهام شناسایی کرد و از محل فروش سرمایه گذاری‌ها به سود ۴۶۰ میلیارد ریالی رسید.

"بانک پارسیان" می‌تواند با عرضه اولیه بخشی از سهام این شرکت‌ها سود مناسبی شناسایی کند و موقعیت خود را در بین شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بهبود بخشد.

آیا "بانک پارسیان" هم به مربای عرضه اولیه ناخنک می‌زند؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
این بانک زمینه‌ساز امور عام المنفعه شد؛

۹هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه "وپارس"

رشد ۱۴۰ درصدی سودآوری گروه مالی بانک پارسیان؛

زیرمجموعه "وپارس" خودی نشان داد

حال خوش سهامداران این بانک تداوم می‌یابد؛

"وپارس" در زمره بهترین‌های گروه بانکی

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

به تجدید ارزیابی‌ها، بیش از حد وزن ندهید!

ارسال نظر