بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:دولت توجهی به تولید خودرو متناسب با توان مالی اقشار آسیب‌پذیر مانند کشاورزان، کارگران، کارمندان و.. ندارد. در حالی که دولت باید در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی به منظور حمایت از این افراد یارانه خرید خودرو پرداخت کند.
کد خبر : ۲۰۳۵۱۸

دولت توجهی به تولید خودرو با توان مالی اقشار آسیب‌پذیر ندارد

به گزارش بورس نیوز، نادر قاضی‌پور درخصوص افزایش قیمت پراید اظهار کرد: دولت توجهی به تولید خودرو متناسب با توان مالی اقشار آسیب‌پذیر مانند کشاورزان، کارگران، کارمندان و.. ندارد. در حالی که دولت باید در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی به منظور حمایت از این افراد یارانه خرید خودرو پرداخت کند.

وی افزود: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید خودرو‌هایی که جامعه هدف آن‌ها قشر کم‌درآمد بوده، تخصیص پیدا کند، امکان تامین مواد اولیه با نرخ ارز ترجیحی نیز فراهم شده و قطعه‌سازان و خودروسازان می‌توانند خودروی ارزانقیمت برای قشر کم‌درآمد جامعه تولید کنند در نتیجه کارگران نیز می‌توانند خودرو بخرند.

این نماینده مردم ارومیه در خانه ملت عامل افزایش قیمت خودرو را وزارتخانه‌های دفاع و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمیِ این وزارتخانه‌ها بدون توجه به وضعیت فعلی قیمت محصولات پلیمری را افزایش داده و به دنبال آن قیمت قطعات موردنیاز برای تولید خودرو افرایش یافت. در نتیجه قطعه‌سازان و خودروسازان آسیب دیده و بهای چارچرخ‌ها روز به روز بیشتر شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید متناسب با توان مالی تمام اقشار جامعه خودرو تولید کنند تا بتوانند از یک طرف توقع افراد توانمند مرتفع شود و از سوی دیگر نیاز افراد کم درآمد را پاسخ دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نرخ دستوری و تحمیل زیان به "خودرو"

مدیر قوای محرکه شرکت صنایع تولیدی کروز خبر داد:

آمادگی بومی‌سازی و تامین روزانه ۳۵۰۰ ECU

در بررسی ماجرای واگذاری خودروسازی‌ها مطرح شد:

بعد سیاسی صنعت خودروسازی

کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سیاست‌گذاری غلط بر پیکر خودروسازی سنگین

ارسال نظر