بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
امروز تصمیم نهایی در خصوص معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی در هیات دولت گرفته خواهد شد. آیا دولت با انتظارات اغلب سهامداران و سرمایه‌گذاران همراه خواهد شد؟!
کد خبر : ۲۰۴۵۰۶

تجدید امید در نظرسنجی‌ها

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، کمیسیون اقتصاد هیات دولت امروز آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

همانطور که در گزارش قبلی آبسیم عنوان شد، در حالی که هنوز معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها قانونی نشده، برخی شرکت‌ها پیش‌دستی کردند و دو گام ابتدایی این مسیر را پیمودند و اکنون چشم به دستان دولت دارند تا مدیران سازمان بورس با چشمکی از پاستور، مجوز افزایش سرمایه آن‌ها را صادر و به سرعت به استقبال مجمع فوق العاده بروند.

برخی‌ها تصور برخی، مهلت قانونی معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال ۹۸ نیست، بلکه به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، این قانون دائمی است و محدودیت زمانی خاصی ندارد. این بدین معنا است که پس از تصویب در هیئت دولت، این موضوع جذاب برای سهامداران برای سال‌های آتی نیز تکرار خواهد شد و شرکت‌ها با خاطری آسوده می‌توانند نسبت به به‌‎روزرسانی ارزش دارایی‌های خود اقدام کنند.

بر اساس نظرسنجی آبسیم پلاس، ۸۸ درصد از سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار سرمایه امید دارند آیین‌نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به تصویب هیئت دولت برسد و تنها ۱۲ درصد نگاه ناامیدانه به این داستان پر کش و قوس دارند و معتقدند دولت از خیر اندک مالیات تجدید ارزیابی نمی‌گذرد.

تجدید امید در نظرسنجی‌ها

حال باید منتظر ماند و دید خروجی امروز جلسه هیئت دولت چه خواهد بود و آیا دولت قید مالیات افزایش سرمایه از این محل را خواهد زد یا خیر؟!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازوبند لیدری به جاده مخصوص می‌رسد؛

"خودرو" یا "خساپا" کدام یک؟!

هوای تازه در اتاق مدیریت «شرنگی» دمیده شد؛

از تجدید ارزیابی تا ورود به بازار اصلی فرابورس

مبلغ ۷۴۶ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه در سال ۹۸؛

سهم تجدید ارزیابی دارایی‌ها در نگاه مدیران چقدر است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
لطقا لیستی از شرکتهایی که قصد تجدید افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی را دارند با میزان تجدید منتشر کنید...