بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"خوراک " از اراک، "دانش فنی " از تبریز

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فنی و سرمایه گذاری میان پتروشیمی شازند و پتروشیمی تبریز منعقد شد.
کد خبر : ۲۰۴۷۰۸
 
سیاوش درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: در این توافق نامه مقرر شد سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زنجیره ارزش برش C ۶ و تنوع‌بخشی تولید محصولات در پتروشیمی‌های شازند و تبریز شامل احداث واحد استحصال بنزن، احداث کوره نفتای سنگین، افزایش ظرفیت واحد پلی‌استایرن و سایر محصولات پلیمری زنجیره استایرن صورت گیرد. 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر خوراک در پتروشیمی اراک و دانش فنی در پتروشیمی تبریز موجود است.
 
مدیرعامل پتروشیمی تبریز تصریح کرد: مشارکت در سرمایه گذاری می‌تواند فرآورده‌ای خام و کم ارزش را به محصولی با ارزش تبدیل کند و این اتفاق به نفع هر دو شرکت خواهد بود. 

درفشی همچنین در خصوص دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار داشت: در نمایشگاه ایران پلاست نیز یک توافقنامه همکاری در زمینه ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین ما بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تبریز منعقد شد.

وی افزود: این اولین قرارداد طراحی بیسیک یا به اصطلاح استفاده از دانش فنی بومی ایرانی در جهت تولید پلی اتیلن بوده که البته مشکلات خاص خود را نیز دارد و تحریم از جمله مسائلی است که می‌تواند در این زمینه چالش‌هایی ایجاد کند.

 مدیرعامل پتروشیمی تبریز همچنین به کاهش وابستگی خارجی اشاره داشت و گفت: بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات این پروژه در داخل کشور ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: ساخت کاتالیست‌ها نیز کاملا داخلی بوده و دیگر وابستگی به خارج وجود نخواهد داشت؛ نکته قابل توجه و مهم‌تر این است که محصولی که به اروپا عرضه می‌شود صد در صد ایرانی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل "شاراک" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تبدیل گاز طبیعی به "پلی پروپیلن" در پتروشیمی قشم

ارزش معاملات به ۱۰۹ میلیارد ریال رسید؛

رشد چشمگیر ۲۱درصدی نرخ پلی‌پروپیلن "شاراک"

رسالت پتروشیمی شازند صادرات بنزین نیست

جوابی بر ادعای" شاراک"

تفاهم نامه همکاری بین پتروشیمی شازند و تبریز امضا شد؛

خودکفایی در تولید محصولات استایرن

ارسال نظر