بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌تاثیری FATF بر "بانکی‌ها"

بانک‌مرکزی اقدامات مناسبی را برای حوزه پولشویی و مبارزه با تروریسم در پیش گرفته و اقدامات این نهاد مالی باعث شده تا اثرات مخربی بر بازار سرمایه وارد نشود.
کد خبر : ۲۱۰۲۳۷

بی تاثیری fatf  بر بازار سرمایه

علی رضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص تاثیر تصمیمات FATF بر بازار و گروه‌ بانکی‌ها به بورسنیوز گفت: تاثیر FATF بر گروه بانکی‌ها را می‌توان از ابعاد مختلفی بررسی کرد، بانک‌ها برای ایجاد تعامل با سایر بانک‌های خارجی فارق از موضوع تحریم نیاز به پذیرش FATF داشته و بسیاری از بانک‌های خارجی برای تعامل با ایران شروط لازم پذیرش ایران در FATF را ضروری می‌دانند و از سوی دیگر، برخی از مبادلات بازرگانی به واسطه عدم پذیرش این موضوع از سوی ایران دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌ اما؛ در این بین راهکار‌های مناسبی از سوی بانک‌مرکزی و سایر بانک‌ها طی مدت اخیر اتخاذ شده و بخشنامه‌های بانک‌مرکزی تا حدودی توانسته فشار نبود ایران در زیر چتر FATF را از روی بانک‌ها بردارد.

وی ادامه داد: بانک‌مرکزی اقدامات مناسبی را برای حوزه پولشویی و مبارزه با تروریسم در پیش گرفته و اقدامات این نهاد مالی باعث شده تا اثرات مخربی بر بازار سرمایه وارد نشود؛ طبق آخرین جلسه‌ای که برگزار شده نیز مهلت دیگری به ایران داده شده و این فرصت نشان‌دهنده آن بوده که ایران جدا از پذیرش یا عدم پذیرش FATF، اقدامات مناسبی را در این مسیر انجام داده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بحث FATF در رابطه با بانک قدیمی بوده و اثر خود را گذاشته و بانک‌ها فارق از این موضوع، به دو موضوع بحث تجدید‌ارزیابیدارایی‌ها و تاثیر ارز در پایان سال و سودآوری بانکی مهم‌ترین موضوعاتی هست که در باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: به گواه بسیاری از فعالان اقتصادی و حوزه بازرگانی، سخت‌ترین سال‌ها را در خصوص مراودات بانکی شاهد هستیم و این اندازه از سخت‌گیری و فشار بی‌سابقه بوده و باید منتظر بود تا فشار‌ها کاهش پیدا کند.

قدرتی به گروه فلزات و معدنی اشاره داشت و تاکید کرد: گروه فلزات و معدنی جز معدود گروه‌های بورسی هستند که نسبت به سایر گروه‌ها رشد زیادی نداشته اما؛ سودآوری و تقسیم سود آن‌ها نسبت به سایر گروه‌های دیگر بالاتر بوده و با توجه به تحرکات چند روز اخیر، گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری "گروه معدنی" و "فلزی" است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز گذشته فولاد مبارکه در رابطه با ورق گرم B حدود ۲۵درصد و ورقC نیز ۳۰درصد نوسان قیمت داشته، البته نوسان نمی‌تواند دلیل ابطال معاملات باشد و به هر حال آنچه مسلم هست اقبال به سمت بورس‌کالا با توجه به فضایی که در کشور حاکم هست و دورنمای تورم که از سال آینده در ذهن فعالین اقتصادی وجود دارد بیشتر خواهد بود و این بازار رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جنس بازی در "بورس" عوض شد!

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم التهاب بازار فولاد ادامه دارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
تحریمها هیچ اثری ندهرد.تحریم نمنم