بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد، علاوه بر ایجاد اشتغال، به نیرو‌های داخلی هم بیشتر تکیه می‌شود و ظرفیت‌های خالی در کشور فعال می‌شوند.
کد خبر : ۲۱۱۹۴۶

بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی در نظر گرفتن تسهیلات بانکی بیشتر به بخش تولیدات صادرات‌محور، اظهار کرد: اگر بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد، علاوه بر ایجاد اشتغال، به نیرو‌های داخلی هم بیشتر تکیه می‌شود و ظرفیت‌های خالی در کشور فعال می‌شوند. اما در قوانین بودجه‌ای کشور بیشترین تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه مدنظر قرار گرفته شده نه تولیدکنندگان.

وی افزود: تصمیم‌گیری بابت تسهیلات بانکی اینکه کجا و چگونه هزینه شود از سوی سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ممکن خواهد بود. اما آنچه واضح بوده این است که بانک‌ها باید هرچه بیشتر باید به سوی ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی روند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت ادامه داد: نظام بانکی در وضعیت موجود تولیدمحور نیست، بنابراین باید ساختار و سازوکاری تعریف شود که نقدینگی عظیمِ بلوکه شده در بانک‌ها در اختیار تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید مجموعه‌ای از تدابیر در مورد سود بانکی، نرخ سود تسهیلات و اولویت‌بندی تسهیلات لحاظ شود تا شرایط فعلی درخصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات‌محور تغییر کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بانکداری دیجیتال در گرو انعطاف بانک مرکزی

کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

کاهش نرخ سود، علاج میراث بد بانک‌ها

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس:

تزریق نقدینگی به صنعت خودرو راهگشا نیست

ارسال نظر