بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ریسکی قوی تر از سقوط قیمت نفت!

عدم عرضه حقوقی‌ها در سهم‌های بزرگ بازار، حس اعتماد را به بازار سرمایه باز می‌گرداند.
کد خبر : ۲۱۲۵۱۸

به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه امروز هم منفی است و با افت ۱۱۷۸۹ واحدی شاخص کل، مواجه هستیم.

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل منفی شدن و پیش بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اگرچه کاهش قیمت نفت و فلزات در بازار های جهانی اثر منفی بر بازار سرمایه داشته؛ ولی به نظر می رسد بیش از آن، شوک ناشی از زمزمه کاهش دامنه نوسان و... بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است. بازار سرمایه کشور، با مشکل خاصی مواجه نیست و سیاست کلی نظام نیز، حمایت از بازار سرمایه است. معتقدم با تعیین تکلیف این بخشنامه ها و سیاست‌ها در روزهای آتی، بازار سرمایه شرایط بهتری خواهد داشت.

وی افزود: بازار سرمایه ما بازاری تقریبا محلی است و ارتباط ما با بازارهای جهانی آنقدر زیاد نیست که کاهش قیمت‌های جهانی، بازار سرمایه را با شوک و ریزش مواجه کند. چنانچه تصمیم جدیدی در خصوص بازار سرمایه اتخاذ نشود و تغییری در شرایط این بازار صورت نگیرد، حتی با وجود کاهش قیمت های جهانی، بورس تهران در معرض ریسک ریزش و سقوط نخواهد بود. ضمن اینکه واکنش وزارت اقتصاد نسبت به کاهش دامنه نوسان معاملات، نشان می دهد این بازار مورد حمایت دولت بوده و کماکان تمرکز سیاست گذاران، هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه است.

جزایری در پاسخ به این سوال که "آیا منفی های این روزها، فرصت خرید است؟" گفت: با توجه به سابقه نوسان های بازار سرمایه و حجم معاملات در ۲-۳ روز اخیر، کماکان برخی سهم های ارزنده بازار برای سرمایه گذاری، جذاب هستند. سهم های بزرگ و بنیادی که نقدشوندگی بالاتری دارند، گزینه های معقولی برای سرمایه گذاری هستند. برای تازه واردها نیز در این شرایط، سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری، مناسب ترین گزینه خواهد بود.

وی تصریح کرد: عدم عرضه حقوقی ها در سهم های بزرگ بازار، حس اعتماد را به بازار سرمایه باز می گرداند. اگر سهم های کوچک بازار سرمایه مورد اقبال واقع شده اند، فقط به خاطر عدم عرضه سهامداران عمده بوده است. در حالی که هر گاه سهم های بزرگ صنعت پتروشیمی و پالایشی و... رشد کرده، با فشار عرضه حقوقی های سهم، رشد این سهم ها متوقف شده و توجه سهامداران دوباره به سمت سهم های کوچک بازار معطوف شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اصلاح دیرتر، بازاری شکاک‌تر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

NAVدارهای بدون رشد را دریابید

ارسال نظر