بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

شروع فاز افزایشی بازار در اردیبهشت ۹۹

به نظر می‌رسد سطح دلار حفظ شده و تا اردیبهشت ۹۹ قیمت بالاتری برای دلار نمی‌توان متصور شد. همچنین مقداری ترس از قطع شدن روند تولید، فروش و جریان پول نیز وجود دارد.
کد خبر : ۲۱۳۲۵۶
شروع فاز افزایشی بازار در اردیبهشت ۹۹
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بررسی بازار و مشکلات جاری به بورس‌نیوز گفت: مسائل اخیر سامانه معاملاتی یکی از دلایل ریزش بازار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در توضیح مشکلات سامانه باید گفت افرادی که معاملات آنلاین یا قصد فروش دارند به دلیل ندیدن قیمت معاملاتی مجبور به فروش سهام با حداقل قیمت می‌کنند که خود بازار را در شرایطی منفی قرار می‌دهد.

اشتیاقی خاطر نشان کرد: مشکلات، فضای ترس را گسترش داده و فروشنده‌های بیشتری در بازار ایجاد می‌کند، اما صرفا نمی‌توان آن را تنها عامل منفی شدن بازار دانست.

این کارشناس بازار سرمایه در توضیح دیگر عوامل موثر بر بازار منفی اظهار داشت:باید پذیرفت که شاخص رشد خوبی طی مدت اخیر داشت، اما دلایلی بنیادی باعث متوقف شدن رشد شاخص و عملکرد کاهشی آن بوده است.

وی افزود: موضوع "کرونا"، "قیمت‌های جهانی" ور "ریزش شدید قیمت نفت" از یک سو و دوام برگشت اخیر بازار‌های جهانی از سویی دیگر از عوامل تاثیرگذار این روز‌های بازار به شمار می‌روند. 

اشتیاقی به "جریان نقد" نیز اشاره داشت و گفت: زمانی که بحث حفظ جان اولویت قرار گیرد، سرمایه گذار به فکر کسب بازدهی نبوده و تمام تمرکز خود را بر حفظ پول و مایحتاج عمومی در آینده قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جریان معکوس این امر نیز وجود دارد و عده‌ای برای دریافت نقدینگی در شرایط کرونا به فروش سهام خود می‌پردازند. 

این کارشناس بازار سرمایه عوامل منفی موجود در شرایط حال را قوی‌تر از نکات مثبت دانست و افزود: به نظر می‌رسد سطح دلار حفظ شده و تا اردیبهشت ۹۹ قیمت بالاتری برای دلار نمی‌توان متصور شد. همچنین مقداری ترس از قطع شدن روند تولید، فروش و جریان پول نیز وجود دارد.

وی افزود: طی یکسال اخیر شاهد رشد خوب شاخص و رسیدن به ۵۱۰ هزار واحد بودیم که شرایط حال بازار نشان می‌دهد شاید ظرفیت بیشتر از این وجود نداشت.

اشتیاقی در پایان اضافه کرد:مجموعه عوامل ذکر شده حاکی از آن است که تا اردیبهشت ماه سال آتی شرایط رشد وجود نداشته و بعد از ماه مذکور، با ثبات وضعیت کرونا شروع مجدد شرکت‌های تولیدی پیش بینی می‌شود که بازار نیز مجددا فاز افزایشی خود را آغاز خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" در ابهام واگذاری سهم‌های دولتی!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل نامشخص بازار از واگذاری سهام دولت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب

با تصمیم مدیران فرابورسِ صورت گرفت:

«آٰریا» عرضه اولیه‌ای که منتفی شد

ارسال نظر