بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

تازه‌واردها در کوچه بُن‌بست ارزش‌گذاری غلط!

تصمیم خاص سازمان بورس و اوراق بهادار در طرح صدور کد‌های معاملاتی و در شرایط حال حاضر بازار اثرات واقعی و روانی زیادی بر بازار سرمایه وارد کرده و امری فشارزا بر بورس خواهد بود.  
کد خبر : ۲۱۲۱۷۲
 
تاثیرات واقعی و روانی طرح صدور
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به بورس نیوز گفت: اجرای این طرح اثرات واقعی و روانی به همراه خواهد داشت و در شرایط اخیر اقبال بازار سرمایه زیاد بوده و کد‌های جدید به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی شروع به انجام معاملات کرده و با این طرح در حال محدود شدن هستند بنابراین به نظر می‌رسد امری فشار زا بر بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در توضیح اهداف مثبت اجرای این طرح خاطر نشان کرد: برخی سهم‌ها بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند و افراد تازه وارد عمدتا درگیر این سهم شده و با بی اطلاعی از نحوه ارزش گذاری سهام و عدم تشخیص ارزش خرید یک سهم، بیشتر در جو بازار قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اخیرا سهم‌های کوچک پروژه شده و توسط بازیگران سهام روند صعودی می‌گیرند، سهم‌های خوب و بنیادی نیز با اقبال سهامداران جدید واجه نشده و سهام‌های قرار گرفته در صف خرید فارغ از ارزشمندی یا غیر ارزشمندی انتخاب سهامداران جدید است.

اشتیاقی ادامه داد: با شرایط موجود سازمان بورس نیز احساس خطر کرد چرا که این روند در آینده ورودی‌های جدید را متوجه ضرر خواهد کرد.

وی این طرح را در راستای حفاظت از منافع سهامداران جدید عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در شرایط و روند بازار، می‌تواند شرایط خاصی را ایجاد کرده و احتمال می‌رود به لحاظ حجم معاملات و سوق دادن به سمت منفی تاثیراتی را ایجاد کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به اجرای این طرح طی یکسال گذشته اشاره داشت و افزود: اگر از پیشتر این تصمیم اتخاد می‌شد شاهد ایجاد حباب در برخی سهام‌ها نبودیم.

وی در خصوص تاثیرات مثبت این طرح گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی سهامداران تازه وارد با عدم تشخیص سهام خوب و بد و پیروی از گروه‌های مجازی جذب سهم‌های فاقد ارزش میشوند، با اجرایی شدن این تصمیم و آموزش به سهامداران موانعی ایجاد شد که در آینده اگر سهامدران متضرر شوند ادعایی از سوی آن‌ها متوجه سازمان بورس نباشد.

اشتیاقی در پایان اظهار داشت:اگر نگاهی بلند مدت در نظر گرفته شود، این تصمیم برای فعالیت‌های بلند مدت بازار سرمایه تصمیمی به جا بود اما، با شرایط خاص بورس در وضعیت کرونا، ریزش قیمت کامودیتی‌ها و حجم مبنا بازار از حالت رو به رشدی که داشت متاثر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل نامشخص بازار از واگذاری سهام دولت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

شروع فاز افزایشی بازار در اردیبهشت ۹۹

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مثلث تعیین‌کننده روند آتی بازار 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
فرضاوقتی 100 میلیون بذاری تو بورس بعد پولت به میلیارد برسه معنیش چاپ پول و افزایش نقدینگی هست یا نه؟اگر رشد بورس حبابی و غیر ارزشی باشه خودش تورم درست میکنه یا نه؟ رشد بورس بصورتی که ارزش قیمتها واقعی باشه میتونه مانع رشد تورم بشه ولی اگر بصورت حبابی باشه خودش باعث چاپ پول و افزایش نقدینگی و تورم میشه و بدنبالش ارزش ریال پایین میاد. ولی هرچی باشه رشد بورس بصورتی که مانع از رشد قیمت دلار باشه بهترین کار هست بشرطی که خودش باعث چاپ پول بی پشتوانه نشه