بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد: 

دخالت‌های بجا یا بی‌جای سازمان بورس 

مدت‌ها قبل سازمان بورس اقدامی در جهت تغییر دامنه نوسان نیز انجام دادکه پذیرفته نشد، اما در حال حاضر وظیفه این سازمان حکم می‌کند که دخالت کرده و روند افزایش بی رویه برخی قیمت‌ها کنترل کند.
کد خبر : ۲۱۵۴۰۴
 
دخالت به جای سازمان بورس 
 
فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص "بخشنامه اصلاح زیرساخت‌های بازار سرمایه" به بورس نیوز گفت: در دستورالعمل ابزار‌های نهاد ناظر یا شرکت‌های بورس و فرابورس ذکر شده، اگر مدیرعامل هر زمان به این نتیجه برسد که قیمت‌ها، برخلاف متغیر‌های اثرگذار اقتصادی به منافع بازار یا سهامداران آسیب می‌رساند، وظیفه دارد از ابزار‌هایی در جهت کاهش یا افزایش قیمت‌ها بدون دخالت استفاده کند.

وی ادامه داد: مدت‌ها قبل سازمان بورس اقدامی در جهت تغییر دامنه نوسان نیز انجام دادکه پذیرفته نشد، اما در حال حاضر وظیفه این سازمان حکم می‌کند که دخالت کرده و روند افزایش بی رویه برخی قیمت‌ها کنترل کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: روند افزایش قیمت‌ها به هیچ وجه همسو با متغیر‌های اثرگذار اقتصادی نبوده و ممکن است آسیبی جدی وارد کند.

وی تصریح کرد: حجم زیاد نقدینگی باعث می‌شود برخی سهام بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شوند و قابلیت کنترل آن به دلیل نبود بازار‌های متشکل دیگر (که تبدیل به معضل شده) وجود نداشته و بخشنامه صادر شده می‌تواند این مشکلات را مدیریت کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه صادرکننده فرآورده‌های سرب و روی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد بر محدودیت و تنگ‌نظری‌های مدیران معدنی!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رفع "یکسویه کردن معاملات" با "فروش تعهدی"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

کاهش تقاضا در بازار نفت و کسری بزرگ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
..... بیخود نکن با این قوانین ....
کرونا زده
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
چرا درسالهای ۹۲ تا ۹۵ که سهامداران خرد بیش از ۵۰درصد سرمایه خود را از دست دادن کسی قانونی حمایتی تصویب نکرد .الان که خودتون سودهای میلیاردی گرفته اید میخواهید تازه واردان را زمین بزنید .چرا برای کسانیکه معنی بورس را نمیدانن کد صادر کردید ؟؟؟