بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
عملکرد رئیس زیر تیغ نظرسنجی؛

۵۲ درصد ناراضی از عملکرد رئیس سابق

دوران ریاست شاپور محمدی بر سازمان بورس با فراز و نشیب‌هایی همراه بود و حال با خداحافظی ایشان از جمع اهالی بازار سرمایه، عملکرد ایشان در ترازوی نظرسنجی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۱۵۷۷۰

۵۲ درصد ناراضی از عملکرد شاپور بورس

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، ریاست شاپور محمدی بر سازمان بورس به پایان رسید و صندلی خود را به حسن قالیباف اصل سپرد.

در دوران ۴۵ ماهه ریاست شاپور محمدی بر سازمان بورس و اوراق بهادار، اتفاقات مثبت و منفی مختلفی افتاد؛ در این دوران بود که ساختار بازار پایه فرابورس پس از کش و قوس‌های فراوان و با انتقاد‌های بسیار تغییر کرد اما؛ از جمله بهترین تصمیمات، کوتاه کردن زمان توقف نماد‌ها بود. موضوعی که در دوره‌های قبلی به یکی از ریسک‌های بزرگ بازار سرمایه تبدیل شده بود.

راه اندازی و استفاده از ابزار‌های اختیار خرید و فروش و تقویت ابزار‌های مالی در بورس کالا و انرژی و راه اندازی ابزار‌هایی همچون سلف و آپشن در این بازار، یکی از اهداف سازمان بود که تا حدی به اجرا درآمد و تابوی عرضه نفت در بورس انرژی شکسته شد.

فرآیند اطلاع رسانی و افشای اطلاعات در دوران شاپور محمدی تا حدی تغییر کرد و به کرات شاهد شفاف سازی‌های گوناگون از سوی شرکت‌ها بودیم.

به طور کلی، اهم اقدامات شاپور محمدی به شرح ذیل است؛

۵۲ درصد ناراضی از عملکرد شاپور بورس

البته ایشان در همان ابتدا وعده رفع محدودیت‌های معاملاتی شامل حذف حجم مبنا و تغییر دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا را داده بود و در زمان‌های مختلف نیز تکرار کرد اما؛ در نهایت نه تنها این وعده عملیاتی نشد بلکه اقدامات و دستورالعمل‌هایی صادر شد که دامنه نوسان محدودتر و سنگینی حجم مبنا بر ساختار معاملات بیشتر شد و اوضاع از آن چه که بود بدتر شد.

در نظرسنجی آبسیم پلاس در خصوص عملکرد ۴۵ ماهه شاپور محمدی بر رأس بازار سرمایه، نظر‌های مختلفی حاصل شد.

بالغ بر ۵۵ درصد از مخاطبین صفحه اینستاگرام آبسیم پلاس، از عملکرد شاپور محمدی اعلام رضایت کردند و رأی دهندگان در سایت بورس نیوز نیز تقریبا همین وضعیت را رقم زدند و ۶۳ درصد از دوران سپری شده راضی بودند اما؛ مخاطبین کانال تلگرامی آبسیم پلاس نظر دیگری دارند.

از میان ۵۲۸۸ نفر شرکت کننده در نظرسنجی تلگرامی، ۵۳ درصد عدم رضایت خود از عملکرد ایشان را نشان دادند و ۴۷ درصد دیگر رضایت خاطر داشتند.

به طور کلی و تجمعی، از بین تمام شرکت کنندگان در این نظرسنجی از درگاه‌های سایت، اینستاگرام و تلگرام، ۴۸ درصد رضایت خود را ابراز داشتند و ۵۲ درصد ناراضی بودند.

۵۲ درصد ناراضی از عملکرد شاپور بورس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فروهر
Germany
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
خدا لعنتش کنه که در بازار پایه زندگی منو نابود کرد...خداوند به درد بی درمان گرفتارش کنه البته با هامونی
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
متاسفانه درزمان ایشان آنهایی که با تحلیل سهام بنیادی خریدند با توجه به تحریم ونرخ تورم ضرر کردند وبورس را رییس بانک مرکزی ووزیر اقتصاد فعلی نجات داد احتمالا رییس قبلی دستوری انجام وظیفه می کرد آقای قالیباف مد یری با کلاس وباسواد وباصلابت ومتین وبدون حاشیه ودلسوز. با این اوصاف به هردو نفر خداقوت باید گفت .اگر بانک مرکزی استقلال بیشتری داشته باشد وضع اقتصاد ومملکت بهتر خواهدشد