بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کارشناس بورس انرژی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

وجود کرونا وعدم ثبات در بازار نفت 

فعالیت‌های اجتماعی و حمل و نقل‌های دریایی و داخلی و مصرف گازوییل تا وقتی که به حالت‌های قبل از شیوع کرونا بازنگردد، هیچ تقاضای جدیدی وجود نداشته و قیمت‌ها بهبود پیدا نمی‌کند.  
کد خبر : ۲۱۷۱۶۲
وجود کرونا وعدم ثبات در بازار نفت 
 
 
حامد نعیم نژاد، کارشناس بورس انرژی به بورس نیوز گفت: شاهد منفی شدن قیمت معاملات نفت طی روز‌های اخیر بودیم. دلیل آن نیز پر شدن مخازن آمریکا (چه مخازن خشکی و چه دریایی) بود که به قصد سرمایه گذاری یا ذخیره سازی پر شده و در آب‌های آزاد منتظر فرصت هستند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر افزایش حجم ظرفیت تولید عربستان در ماه‌های گذشته نیز تاثیر خود را بر قیمت جهانی نفت گذاشت، به این صورت که محموله‌های ارسالی به سمت آمریکا با تخفیف ارائه می‌شود و این امر حجم تقاضا در آمریکا را به شدت کاهش داده است. 

این کارشناس بورس انرژی خاطر نشان کرد: تا زمان وجود کرونا و تبعات آن اعم از فاصله گذاری اجتماعی، وضعیت به قوت خود باقی است. 

وی افزود: فعالیت‌های اجتماعی و حمل و نقل‌های دریایی و داخلی و مصرف گازوییل تا وقتی که به حالت‌های قبل از شیوع کرونا بازنگردد، هیچ تقاضای جدیدی وجود نداشته و قیمت‌ها بهبود پیدا نمی‌کند. 
 
وجود کرونا وعدم ثبات در بازار نفت 

این کارشناس بورس انرژی ضمن بیان اینکه ۵۳۳ شرکت نفتی آمریکا با نفت ۲۰ دلاری ورشکسته می‌شوند، تصریح کرد:همواره با کاهش قیمت نفت خام، برخی هزینه‌های ثابت برای تولید هر فرآورده‌ای وجود دارد. 

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها استخراجی، پالایشگاهی و خدمات استخراج هستند و خیلی مهم است که این شرکت‌ها تقسیم بندی شوند.
 
این کارشناس بورس انرژی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که تا زمانی که استخراج، پالایش و توزیع در کار نباشد، تقاضایی نیز در بازار وجود نداشته و با در نظر گرفتن حجم کارمندان و میزان فعالیتی که یک شرکت در گذشته داشته قطعا با ورشکستگی روبرو خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر