بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

خطر تلاطم بورس در هجوم سیل وار نقدینگی

یکی از راهکار‌هایی که دولت در جهت تحقیق بودجه و تامین نقدینگی مورد نیاز خود در نظر گرفته، توجه و استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه است.
کد خبر : ۲۱۷۸۶۹
 
خطر تلاطم بورس در حجوم سیل وار نقدینگی
 
علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: این اتفاق طی تاریخ بورس بی سابقه بوده و این میزان اهتمام دولت در طی هیچ دوره‌ای از دوران بازار سرمایه دیده نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه به موضوعات تورمی اشاره داشت و گفت: فشار‌های اقتصادی و کم رونق شدن کسب و کار‌ها باعث کاهش سرعت گردش پول و قوانین مالیاتی، توجه به بازار سرمایه را در میان آحاد مردم افزایش داده است.

قدرتی خاطر نشان کرد: روند رو به رشد سهامداران و اخذ کد از سمت کارگزاری‌ها و صف‌های طولانی برای دریافت کد بورسی گواه اقبال مردم به بازار سرمایه بوده که می‌تواند بخشی از نقدینگی جامعه را به سمت بورس سوق داده و نقطه‌ای مثبت برای بازار سرمایه باشد.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین تصریح کرد: برآورد‌هایی از افزایش نرخ ارز در میان فعالان اقتصادی و کارشناسان مطرح بوده که می‌تواند به تقویت و تثبیت بازار سرمایه کمک کند. مجموع عوامل ذکر شده بازار سرمایه را به رکورد‌های تاریخی و بی نظیر خود نزدیک می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای اشاره داشت و افزود: حجوم سیل وار و بدون تدبیر به سوی بازار سرمایه می‌تواند بازار را دچار تلاطم جدی کرده و همانطور که با ورود سرمایه بازار رشد را تجربه کرد، خروج سرمایه نیز باعث تنش و بحران شده که باید تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دود تصمیمات احساسی در چشم فعالان بازار 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بورس اسیر تصمیمات احساسی /مسئولین به هیجان بازار دامن می زنند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

نیازمند افزایش عمق بازار برای ماندگاری "نقدینگی"

ارسال نظر