بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
حدود ساعت یازده شب بویلر A شرکت آب نیرو پتروشیمی بندرامام که به دلیل انجام تعمیرات از سرویس خارج شده بود به هنگام آماده سازی جهت ورود مجدد به سرویس بدلیل تجمع گاز در محفظه احتراق دچار انفجار شد.
کد خبر : ۲۱۹۴۱۴

ببینید/ باز هم حادثه در پتروشیمی بندر امام

به گزارش بورس‌نیوز، علیرغم اینکه چندماهی بود مجتمع‌های تولید  پتروشیمی کشور ایام بدون حادثه‌ای را می‌گذراندند، اما پتروشیمی بندرامام این روند را متوقف و باز هم حادثه دیگری را رقم زد. حادثه‌ای که گزارش‌های دریافتی پیرامون علل وقوع آن حکایت از عدم رعایت مقررات ایمنی دارد.

بنا به اخبار دریافتی شنبه سوم خردادماه حدود ساعت یازده شب بویلر A شرکت آب نیرو پتروشیمی بندرامام که به دلیل انجام تعمیرات از سرویس خارج شده بود به هنگام آماده سازی جهت ورود مجدد به سرویس بدلیل تجمع گاز در محفظه احتراق دچار حادثه و انفجار می‌شود که با صدای بسیار شدیدی همراه بوده است اگرچه این حادثه خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی به همراه نداشته، ولی گزارش‌ها حکایت از بروز خسارت زیاد آن هم برای واحدی دارد که پس از مدتی توقف و انجام تعمیرات قرار بوده مجددا در سرویس تولید قرار بگیرد.

باز هم حادثه در پتروشیمی بندر امام(ره)باز هم حادثه در پتروشیمی بندر امام(ره)باز هم حادثه در پتروشیمی بندر امام(ره)باز هم حادثه در پتروشیمی بندر امام(ره)

این حادثه تلخ در شب عید فطر یادآور حادثه سخت و بزرگی است که چند سال قبل دقیقا همزمان با عید فطر در پتروشیمی بوعلی سینا رخ داد و موجب شد برج پارازایلبن مجتمع و دو مخزن سوخت دچار آتش سوزی شده و یکی از مخازن برای مدت سه روز در آتش بسوزد.

واحد آب نیرو وظیفه تامین یوتیلیتی مجتمع  پتروشیمی بندرامام را برعهده داشته و از سرویس خارج ماندن آن می‌تواند روند تولید محصول را به مقدار زیادی دچار خلا نماید. برخی گزارش‌ها از متوقف بودن واحد الفین همزمان با تعمیر واحد حادثه دیده حکایت دارد، ولی تا کنون اخباری که نشان دهد مشکل واحد الفین برطرف و در مدار تولید قرار گرفته باشد منتشر نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر