بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

"تحریم" پتروشیمی‌ها را فلج نکرد

میزان ۵ درصد از محصول پی وی سی (PVC) پتروشیمی غدیر صادر می‌شود که از سال ۹۷ تا ۹۸ میزان سهم صادراتی این محصول تغییری نداشته است.
کد خبر : ۱۹۸۴۲۲
 
سهم ۵ درصدی صادرات PVC این پتروشیمی
 
محسن بیگلربیگی معاون بازرگانی پتروشیمی غدیر در رابطه با سهم صادرات و تولید این شرکت به بورس نیوز گفت: ۵ درصد از محصول پی وی سی (PVC) صادر میشود که از سال ۹۷ تا ۹۸ میزان سهم صادراتی این محصول تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند و هلدینگ خلیج‌فارس هر سه به تولید پی وی سی میپردازند اما؛ با توجه به‌قرار گرفتن هلدینگ خلیج‌فارس در لیست تحریم‌ها، صادرات قطع نشده و باقیمت کمتر، توسط شرکت‌های دیگر صورت می‌گیرد و سهم پتروشیمی غدیر نیز مانند قبل است.

معاون بازرگانی این شرکت، رقابت داخلی را امری بی‌تأثیر بر بازار‌های خارجی عنوان کرد و افزود: هر تولیدکننده مشتریان خاص خود را در خارج از کشور دارد، کیفیت کالا برای برخی شرکت‌ها اهمیت بسیار دارد به‌نحوی‌که حاضر به خرید محصول حتی بالاتر از قیمت نرمال داخل هستند.
 
سهم ۵ درصدی صادرات PVC این پتروشیمی
 
بیگلربیگی در پاسخ به این سوال که آیا سهم ۵ درصدی صادرات این شرکت قابل‌تغییر است، عنوان کرد: کارگروهی به نام «کارگروه pvc» وجود دارد که در آن هرچند وقت یک‌بار سهم‌های صادراتی مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌ها، ممکن است این میزان صادرات ثابت یا متغیر باشد؛ پتروشیمی غدیر در رتبه سوم صادراتی کشور قرار دارد.
 
لازم به ذکر است پتروشیمی غدیر تک محصول بوده و PVC گرید S65 را تولید می کند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر