بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

مثبت یا منفی، بازار قفل نشود

شاخص تنها یک عدد است که شرکت ها براساس وزن خود، بر آن تاثیر می گذارند، نکته بسیار مهم حجم خوردن مثبت یا حتی منفی بازار و قفل نشدن آن است.
کد خبر : ۲۲۱۵۵۸
 
 
مثبت یا منفی، بازار قفل نشود
 
بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: به نظر می رسد تا پایان خرداد ماه، رشد هیجانی در بازار دیده نشده و حالت نوسانی خود را در پیش بگیرد، البته امیدواریم که از اواخر خرداد بازار محکم شود.

وی به شاخص اشاره و اظهار کرد: به عقیده من، شاخص تنها یک عدد است که شرکت ها براساس وزن خود، بر آن تاثیر می گذارند، در واقع پرتفو یک سرمایه گذار را"شاخص " تشکیل نداده وخرید و فروش شاخص صورت نمی گیرد، نکته بسیار مهم حجم خوردن مثبت یا حتی منفی بازار و قفل نشدن آن است.

وی ادامه داد: برخی مواقع در شاخص منفی ، پرتفو سود ده و در شاخص مثبت پرتفو زیان ده شده است، در همین شرایط می توان به مطلوبیت معدنی ها ( مس ، روی، منگنز) ، فلزی ها، غذایی ها، بانکی ها، پتروشیمی ها و نفتی ها اشاره کرد.

شهدایی در خصوص سهام گروه خودرو اظهار کرد: به خاطر ندارم خودرو هیچ زمان یک صورت مالی قوی و بنیان محکم داشته باشد، به عنوان فاندامنتالیست این موضوع را مطرح می کنم گرچه حجم زیادی از این گروه سود برده اند.

در پایان این کارشناس بازار سرمایه لیدرهای بورس را  گروه پتروشیمی، بانکی و معدنی عنوان کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"عرضه"، "تقاضا" و عدم تعادل در بازار ارز 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

۳ پارامتر تکان دهنده "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
توی بازار هیجانی منفی یا مثبت شدن شاخص خیلی مهمه چون خیلی روش مانور شده، وقتی تمام آماتور های بازار فقط به شاخص نگاه می کنن منفی شدن شاخص حتی در صورت سود ده بدون پورتفوی اون شخص بهش سیگنال ترس میده و از بازار خارج میشه و باعث منفی شدن کل بازار میشه ...
پس در حال حاضر شاخص خیلی مهمه، هرچند در واقعیت نیست ...