بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک استراتژی نادرست در بازار سرمایه

منفی های این روزها نگران کننده نیست و منطقی است که بعد از یک دوره رشد، قیمت سهم ها کمی اصلاح داشته باشد و تعدیل گردد.
کد خبر : ۲۲۳۶۶۱

یک استراتژی نادرست در بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل امروز هم منفی بود و فشار فروش در بسیاری از نمادهای بازار محسوس بود. با این حال بورس تهران از ابتدای سال جاری بازدهی تقریبا ۲۵۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده و این منفی های اندک، از جذابیت سرمایه گذاری در بازار سرمایه نمی کاهد.

محمد آرام بنیار کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می رسد برای صحبت در مورد ریزش بازار سرمایه، زود باشد. نوسان منفی این روزهای بازار، اصلاح بوده و اتفاقا این نوسانات طبیعی است. روند صعودی یا نزولی بی وقفه در بازار، غیر طبیعی بوده و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است. بنابراین منفی های این روزها نگران کننده نیست و منطقی است که بعد از یک دوره رشد، قیمت سهم ها کمی اصلاح داشته باشد و تعدیل گردد.

وی افزود: علاوه بر این، بعضی سهامداران ترجیح می دهند قبل از برگزاری مجامع، از سهم خارج شوند و این استراتژی معاملاتی بعضی سهامداران هم اتفاق جدیدی نبوده و عجیب نیست.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ارزندگی یا عدم ارزندگی سهم هایی که امروز یا صف خرید یا صف فروش بودند، گفت: بطور کلی ورود به صف های خرید و فروش را استراتژی نادرستی میدانم. چرا که معمولا سرمایه گذاران در صف های خرید، در بالاترین قیمت سهم را میخرند و در صف های فروش، سهم شان را به پایین ترین قیمت می فروشند‌. بنابراین بهتر است سهامداران به جای ورود مداوم به صف های خرید و فروش و تحمل فشار روانی و ضرر و زیان احتمالی، در روزهایی که سهم ها روند معقول تری دارند، به دور از هیجان اقدام به خرید و فروش کنند.

آرام در خاتمه در توصیه به سهامداران خصوصا تازه واردها اظهار کرد: اگر از بین ۵۰ سهم برتر بازار که متعلق به شرکت های بزرگ تر بازار هستند، گزینه های مناسبی که دارایی های شفاف تر و عملکرد بهتری دارند و ضمنا طرح های توسعه ای در دست انجام دارند که ظرف یکی دو سال آینده به بهره برداری می رسند، انتخاب شود؛ سرمایه گذاری منطقی تری صورت گرفته است. اما نکته اینجا است که تجربه نشان داده سرمایه گذرانی که سهم های مناسب تری انتخاب کرده و با استراتژی بلند مدت تر سرمایه گذاری کرده اند؛ هم بازدهی مناسب تری هم کسب کرده اند و هم با هر نوسان منفی، آشفته نشده اند. نوسان گیری کوتاه مدت و رفتارهای هیجانی به منفعت سهامداران نیست. ضمن اینکه باید انتظارات سهامداران از بازدهی سرمایه گذاری شان منطقی شود. بازدهی اوراق بدون ریسک، ۱۸ درصد است و کسب بازدهی سالانه بالاتر از این میزان بابت سرمایه گذاری در بورس، اتفاق کاملا مثبتی است. نباید انتظار بازدهی های عجیب و غریب داشت و به هر حال رشدهای شارپ قیمت سهام هم در روندهای اصلاحی، تعدیل می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلیلی برای جذابیت مجدد سرمایه‌گذاری در "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تعلیق نماد"، مشکلی از سوی شرکت‌ها

بازارهای مالی در هفته ای که گذشت؛

تغییر الگوی حرکت در بورس تهران

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

سمت‌و‌سوی بازارسرمایه در هفته آتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
50 بزرگ هنوز حباب نشدن اما خیلی هم فاصله ندارن / مگر اینکه ریال بمیره
ناشناس
Germany
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
آفرین این کارشناس است. منطقی علمی و بیطرف و بدون تعصب بازار را تحلیل کرده
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
سلام‌به‌کارشناسان‌خوب‌ما‌که‌تفسیری‌زیبا‌از‌بازار‌بورس‌ایران‌ارائه‌کردند.ولی‌مشکل‌مردم‌خوب‌ما‌هستند‌که‌با‌اندک‌قرمز‌شدن‌سهم‌‌اقدام‌به‌ایجاد‌صف‌فروش‌میکنند‌وناگهان‌بااین‌اقدام‌غیر‌ضروری‌هم‌باعث‌زیان‌خود‌ودیگران‌
میشوند‌بامید‌روزی‌‌که‌مشتریان‌بورس‌کمی‌دور‌از‌هیجان‌عمل‌نموده‌و
سنجیده‌عمل‌نمایند‌ونترس‌باشند‌وپر‌سود‌انشااله.موفق‌باشید‌وسلامت
علیرصا صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
افرین برشما کارشناس محترم که منطقی و بیطرف و صادقانه اظهار نظر فرمودید. باارزوی سالی پرسود برای تمام سهامدامداران بزرگوار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
بله مشکلی نیست اما همین اصلاح ها قیمت دلار را 25 هزار تومان می کند