بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مدیرعامل "دشیمی" تاکید داشت که موجودی مواداولیه شرکت تا پایان سال جاری، تامین بوده و دغدغه‌ای از این لحاظ تا پایان سال وجود ندارد.
کد خبر : ۲۲۵۴۰۸

مُهر انحصار بر ۷۰درصد تولید

به گزارش بورس‌نیوز، امیر علامر مدیرعامل شرکت شیمی دارویی داروپخش "دشیمی" در پاسخ به آنکه چند درصد از خطوط تولیدی شرکت استاندارد GMP را داراست، گفت: ۶۰ درصد خطوط تولیدی شرکت دارای استاندارد مدنظر بوده و ۴۰ درصد باقی نیز درحال بازسازی است که طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال جاری، تمامی خطوط از این استاندارد بهره‌مند خواهد شد ضمن آنکه بودجه مورد نیاز این بازسازی، حدود ۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی در ادامه درخصوص میزان سهم تامین محصولات API در کشور اظهارکرد: «دشیمی» توانسته به‌صورت متوسط ۷۰ درصد سهم بازار محصولات API را در اختیار بگیرد.

مُهر انحصار بر ۷۰درصد تولید
جدول بالا مختص میزان تولید شرکت

علامر همچنین به این موضوع تاکید داشت که موجودی مواداولیه شرکت تا پایان سال جاری، تامین بوده و دغدغه‌ای از این لحاظ تا پایان سال وجود ندارد.

مدیرعامل "دشیمی" از سوی دیگر درخصوص ممنوعیت واردات دارو‌های خارجی مشابه تولید داخل و میزان سوددهی این قانون به داروسازن نیز متذکر شد: اگر این ممنوعیت واردات به‌صورت کامل اجرایی شود، حدود ۳۰ درصد به میزان فروش شرکت افزوده خواهد شد.

مُهر انحصار بر ۷۰درصد تولید جدول بالا مربوط صرف دلار شرکت

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب گفت که حدود ۶ درصد مبلغ فروش سال گذشته، مختص به فروش محصولات جدید بوده است.

علامر از سوی دیگر، برنامه شرکت برای افزایش سرمایه را اینگونه عنوان کرد: شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداشته اما؛ در مرحله تدوین طرح توجیهی برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات هست.

مُهر انحصار بر ۷۰درصد تولید

جدول بالا مختص به مبلغ فروش است

مدیرعامل "دشیمی" در پاسخ به اینکه در ۴ ماهه سال جاری، چند درصد محصولات مکمل و OTC فروش شرکت را تشکیل داده است، افزود: حدود ۴ درصد محصولات مکمل و محصولات OTC تقریبا ۱۵ درصد میزان فروش شرکت را تشکیل داده‌اند.

وی همچنین در ادامه به محصولات این شرکت که در انحصار بوده اشاره داشت و تاکید کرد: سبد محصولات شرکت شامل ۴۲ بوده که ۳۰ محصول آن یعنی ۷۰ درصد محصولات انحصاری است.

علامر در پایان درخصوص آنکه چرا آمار‌های صادراتی در این شرکت، کمرنگ است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین بخشنامه وزارت بهداشت، دارو‌هایی که مشمول ارز دولتی هستند، مجاز به صادرات نخواهند بود و اولویت این شرکت‌ها باید تامین نیاز داخل باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
با دستورالعمل جدید شستا جهت افزایش سرمایه از تجدید آیا برنامه شرکت تغییر میکند