بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
در ابتدای زمان معاملات امروز بازارسرمایه، حقوقی‌ها با یک فشار باردیگر سهم‌ها را قرمزپوش به میدان معاملات فرستادند و سهامداران نابلد در کارزار نابرابر کاملا تنها مانده‌اند و صندوق توسعه بازار و حتی سازمان بورس، بهبود شرایط بازار را به خدا واگذار کرده‌اند.
کد خبر : ۲۲۵۵۶۳

 

حقوقی

به گزارش بورس‌نیوز، "فارس" که یکی از بزرگ‌ترین سهم‌های بازار بوده، این روزها سکان بازار را در دست گرفته و حقوقی‌های این سهم چنان صف فروش را قرمز می‌کنند که قرمزی این سهم، به دیگر بخش‌های بازار نیز سرایت کرده و قرمزی را به بازار تحمیل می‌کند.

سهامداران حقیقی‌ نیز در گرداب حقوقی‌ها گرفتار می‌شوند و برای فرار از سوخت شدن سرمایه خود، شاید به اشتباه دکمه خروج از سهم را زده اما؛ نباید فراموش کرده که این تله‌ای از سوی حقوقی‌های سهم‌ها بوده بنابراین باید به رفتار حقوقی‌ها، توجه ویژه‌ای داشت.

حقوقی

با آنکه "فملی" بزرگ‌ترین مس‌فروش خاورمیانه سهم حقوقی‌ها در خرید و فروش امروز پر رنگ بوده اما دستور خریدی که امروز از سوی این شرکت صادر شد، سهامداران را باید بر این اصل آگاه سازد که اصلاح در این سهم‌ها به پایان رسیده و شاید صعود مجدد، باردیگر صف‌نشین‌های خرید را پشت درب کارخانه نگه‌دارد. 

حقوقی

"شتران" درحالی صف انبوهی را تشکیل داده که بسیاری از سهامداران از سر ندانستن در این صف‌نشینی قرار دارند چراکه طرح قیر رایگان از این پالایشگاه تامین خواهد شد و گزارش‌های مثبتی که این پالایشگاه دارد، همین ۹۹درصد فروشنده را طی روزهای آینده، به صف خریداران هدایت خواهد کرد.

حقوقی

"شپنا" از آن دسته ETF دومی هایی بوده که طی روزهای گذشته با خبرهای خوشی همراه بوده اما؛ سهامداران صف فروش حقیقی‌ها را چنان قبضه کرده‌اند که خبرهای خوش به گوش سهامداران این شرکت نرسیده است و جو هیجانی همچنان حرف نخست را در این شرکت می‌زند.

 

حقوقی

"شبندر" نیز که پس از ETF دوم حال روز خوشی را سپری نمی‌کند، این روزها در حالی اصلاح و البته خالی شدن را از سوی سهامداران حقیقی مشاهده می‌کند که سهامداران حقوقی، برای خود کد به کدهایی را انجام می‌دهند و آماده صعود مجدد می‌شوند.

حقوقی

در حالی که بسیاری از سهامداران بر اساس ETFاولی که به بازار ارائه شد خوشبین به آنکه خودرو می تواند در بازار بتازد، خیمه سنگینی بر این سهم زدند و این سهم خودروسازی حتی بالای ۱۰۰۰تومان را مشاهده کرد اما؛ با خالی کردن حقوقی‌های بزرگ، خودرو به زیر پانصدتومان رسیده و سهامداران حقیقی فعلا در صف خالی کردن نشسته‌اند زیرا بزرگان زودتر این صف را خالی کرده و حال باید سهامداران در این صف شاهد آب رفتن میزان سرمایه خود باشند.

به سهامداران توصیه می‌شود که سهامداری کردن را جایگزین نوسان‌گیری کنند و با خروج از صف، حداقل باعث آتش گرفتن مال خود نشوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
......علی برکتت روحانی
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
فراخوان کانالها .......................10 صبح
پولها را غارت کردند و بردند الان مردم بیچاره را گرفتار کرده اند....
....................
حسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
بزرگترین ضرر ولطمه را به بورس و سهامداران بیچاره خرد ، پاسکاری وزیر نفت و اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در مورد ETF دوم مرتکب شد و مردم را نسبت به دولت و بورس بدبین تر کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
موج distribution شاخص بود حالا هم به panic رسیدیم / نمونه اش دارا یکم
فرهاد
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
بابا با سواد فارسی بگو بفهمیم
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
شما هم همیشه میخواید یه حرفی برای گفتن داشته باشید. تا دیروز هی میگفتید حباب آی ترکید امروز هم چیز دیگه ای میگید اول بگید نوکر کدوم بادمجونید؟
صفرجسارتی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
الان شپنا بشه100تومان باز یه عده نا آگاه میفروشن واگه همین امروز بشه100.000تومان باز یه عده ناآگاه میخرن این است عاقبت هیجان هیجان
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
ریزش تازه شروع کرده خوب معلومه تحریم ها و کرونا اغلب شرکت ها را ورشکسته کرده بود
مسعود
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
شتران خوبه.آخه این چه تحلیلی هست میذارید. امثال شما افراد عادی رو اورد تو بورس و بدبخت کرد
فاطیما
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
من خودم الان طرفدار هیچکس نیستم ولی خدایی معلومه روحانی دشمنای خیلی قوی ای داره رو هر چی دست میزاره و از هر راهی وارد میشه راهشو میبندن.. درجا خرابش می کنن..الان کافیه بگه الان روزه..تا خورشید و خاموش کنن که دروغگو دربیاد..سیاست خیلی کثیفه
محمد
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
به نظر میاد این گروه مثل .... هستند میگند بیشتر نبود نمیدونم چون سواد ندارم فقط عرض میکنم سهامداری کنیداز با سوادها شنیدم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
سهام تان را نفروشیداگرنفروشیدضررنمی کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
از بورس نیوز بابت اطلاع رسانی و در کنار سهامداران بودن بسیار تشکر می کنم. خدا حفظتون کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
دولت داره سرمایه مردم رو تعمدا پودر میکنه
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
لعنت خدا بهشون باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
قابل توجه مسئولین و مدیران اقتصادی و بورسی.
با سلام .خواهشمندیم چند ماه هیچ تصمیمی هیچ تغییری هیچ مصوبه و قانون جدیدی برای رونق بورس ندید.یکروز به اسم ای تی اف های جابجا شده - یکروز به اسم سهام عدالت یکروز با دامنه نوسان 2% و5% یکروز دیگه با تغییر قیمت ارز روز بعد با دستور به صندوقها برای فروش درصد بیشتر و ... انقدر باعث ریزش و سقوط بازار نشوید درست است که بازار نیاز به اصلاح دارد ولی نزول بیشتر از 50% یا 60% دیگر اصلاح نیست بلکه ریزش و سقوط است.مطمئن باشید اگر یک مدت سکوت کنید نه تنها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد بلکه بازار به حرکت طبیعی و متعادل خودش ادامه خواهد داد. سالهای قبل که ضررهای شدید به معامله گران بورس تحمیل شد چون انها اکثریتشان تریدر بورسی بودند و همه مشکلات و ضررها را بجان خریده بودند اگرچه خسارتهای جبران ناشدنی به برخی از انها هم وارد شد ولی امروزه اوضاع بسیار متفاوت است.امروز کارگرو کارمند کاسب و دوره گرد شاگردو دانشجو و معلم و استاد کشاورزو چوپان راننده و مستخدم میلیونها نفر همه و همه بدعوت خود شما اندک پس اندازشان را برای کمک به تولید و اشتغال کشور به بورس آورده اند تا هم کمکی به شماها و اقتصاد کشور باشند و هم سودی در این اوضاع سخت اقتصادی بدست آورند که کمک حال مخارج سنگین زندگیشان باشد.ولی اگر قرار باشد این بندگان خدا نه تنها سودی گیرشان نیاید انچه خود به سختی زیاد و طی سالها پس انداز کرده اند را هم از دست بدهند خداوند متعال را خشمگین خواهد ساخت.اگر سود نمیتوانید به کسی برسانید اشکالی ندارد ولی حداقل داشته خودش را از بین نبرید. اگرچه نیکوترین کارها کمک به همنوع و رساندن نان به دیگران است که پاداش دنیوی و اخروی فراوانی دارد.
با تشکر و احترام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
خدا از روی زمین محوتون کنه که پس انداز ماهارو محو ونابود کردید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
....................
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
خدارحمت کنه مسولین کارآشنای طاغوت رو