بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بورس نیازمند یک سخنگوی رسمی

تمامی اخبارمرتبط با بورس، باید به صورت رسمی و از طریق یک سخنگوی مشخص اعلام شود تا کسانی که در این زمینه آشنایی کافی ندارند نتوانند اظهار نظر کنند.
کد خبر : ۲۲۶۲۹۶
بورس نیازمند یک سخنگوی رسمی / آرامش در بازار حاکم شود
 
محسن عباسلو، مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در بررسی وضعیت بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: طی اتفاقات اخیر بازار از جمله عرضه‌ای تی اف، سهام عدالت و تغییر ساعات معاملاتی یک روند از بی اعتمادی در بورس شکل گرفته است. به گونه‌ای که بسیاری از سهامداران منتظر جبران ضرر‌های خود بوده تا از بازار خارج شوند.

وی ادامه داد: باید سیاست‌های اعتماد سازی برای حضور سهامداران حقیقی در بازار اجرایی شود چرا که طی ۲ روز حدود ۷ هزار میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که همگی سهامدار حقیقی بودند بنابراین اگر با اخبار مثبت اعتماد مجددا به بازار برگردد، روند مثبت ادامه دار خواهد بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه اقدامات دولت را عامل اصلی سلب اعتماد سهامداران دانست و عنوان کرد:مشکلات اخیر از جمله عدم هماهنگی وزارت نفت و وزارت اقتصاد به خصوص در عرضه‌ای تی اف دوم، ضربه‌ای سنگین به بورس وارد کرد، البته دولت همچنان تمام قد پشت بازار ایستاده، اما لازم است که بورس یک سخنگو مشخص داشته باشد. 

وی افزود: تمامی اخبارمرتبط با بورس، باید به صورت رسمی و از طریق یک سخنگوی مشخص اعلام شود تا کسانی که در این زمینه آشنایی کافی ندارند نتوانند اظهار نظر کنند.

عباسلو مسائل مطرح شده را عامل ترس بازار عنوان کرد و گفت: کوچکترین خبری می‌تواند اثر مثبت یا ریزشی سنگین بر بازار داشته باشد. جو روانی ایجاد شده بازار را ترساند و اگر مجدد آرامش بر بازار حاکم شود روند صعودی ادامه خواهد یافت، بخصوص اینکه هیچ فضای مناسب دیگری برای سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد. 

وی افزود: بازار ملک، ارز و خودرو جذابیت بازار سرمایه را نداشته و طبق نظارت دقیق بانک مرکزی تراکنش‌های مالی در مبحث پولشویی مورد بررسی قرار می‌گیرد بنابراین شرایط،نقدینگی را به بازار شفاف بورس سوق می‌دهد و لازمه آن برقراری آرامش است تا بازار راه خود را پیدا کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

جلب اعتماد سهامدار، باردیگر کلید خورد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ظهور فروشندگان با کاهش قدرت پول

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ورود شاخص به محدوده‌ای ایستا و پایدار

ارسال نظر