بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نوسان از ذات بازار بورس بوده و این بازار بالا و پایین بسیار دارد.
کد خبر : ۲۲۶۴۲۱

به گزارش بورس نیوز، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نوسان از ذات بازار بورس بوده و این بازار بالا و پایین بسیار دارد، اما آنچه مهم است نگاه بلند مدت به بازار سرمایه است هرچند امروز سرمایه گذاران خرد به دنبال سود در کوتاه مدت بوده و به محض پایین آمدن شاخص بورس با وحشت می‌خواهند سرمایه خود را بیرون آورند.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با بیان اینکه نگاه استراتژیک به بازار برای افراد در طولانی مدت سودآور خواهد بود، افزود: از آنجا که رسیدن به این نگاه نیازمند آموزش است رسانه ملی باید پای کار آمده و رفتار صحیح در بورس را به مردم یا همان سرمایه‌گذاران خرد آموزش دهد.

به گفته وی در حالی اکنون حجم بالایی از سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه، مربوط به نقدینگی‌های خرد مردم است که صاحبان آن به هیچ عنوان صبور نبوده و درصورت مواجه شدن با کوچکترین نوسانی قصد ترک بازار را می‌کنند.

طغیانی روند افزایشی شاخص بورس طی چند ماه گذشته و روند رو به کاهش آن در هفته‌های اخیر را در هر دو حالت غیرطبیعی دانست و افزود: مسئله اصلی ایجاد وضعیت پایدار بر بازار است درواقع نوسانات شدیدِ مقطعی از بازار باید دور شود و بازار به شرایط بنیادین خود باز گردد بدین معنا که نوسانات به جای جنبه احساسی شکل بنیادین به خود بگیرند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نگاه تازه وارد‌ها به بازار بورس بلند مدت باشد، گفت: تصور رسیدن به سود ۵۰ تا صد در صدی در مدت کوتاه به هیچ عنوان منطقی نبوده و حتی اگر زمانی هم این اتفاق رخ دهد باز هم طبیعی نیست چراکه متوسط عایدی بازار باید با سودآوری سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و سودآوری کارخانه‌جات نسبت مشخصی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
تو خودت یکی از .............. روزگاری. میشناسمت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
این را به دولت بگوکه سهامهایشرا ده برابر کرد روت
صارق
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
در بلند مدت معجزه می شود ؟؟ لگن سازی برادران اصغر به جز اکبر یا تشتک سازی چاجول دره و. فرقون سازهای زیان ده و دارای زیان انباشته شود ده می شوند ؟؟؟ مثلا مردم در 5 یا 6سال بعد از سود حاصل از سرمایه گذاری به اصل سرمایه می رسند ؟؟؟ شوخی تمام شد شتر را کشتند .
kaveh
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
از اسفند 98 سهم خریدم ولی الان داخل ضرر هستم . این هم از خرید بلند مدت که می گید .