بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به تحقیق و تفحصی که به بانک‌لاکچری‌سازی افتاده که مگاپروژه این شرکت در انتهای اتوبان همت، رخ نمایی می‌کند.
کد خبر : ۲۲۶۸۳۳

حافظان بازار یا کلاه‌برداران ...

به گزارش بورس نیوز، امروز هم برخی دوستان بدتر از دشمن چنان حمایت جانانه‌ای از بورس کردند که فعالان بورس‌های جهانی حسرت خوردند چرا از این جنس حقوقی و بازارگردان در بازارشان ندارند! آقایانی که تا چند هفته قبل لبخند میزدند و عکس یادگاری می‌انداختند و در صف‌های خرید، طوری قطره چکانی عرضه می‌کردند تا قیمت‌ها پر شتاب بالا برود؛ امروز در پستو‌ها پنهان شده اند و انگار نه انگار که حقوق می‌گیرند تا حافظ منافع سهامداران باشند! همان اندازه که مقصر رشد عجیب و هیجانی بازار همین‌ها بودند، مقصر ریزش‌ها هم همین‌ها هستند. آقایانی که کاسه و کوزه ریزش بورس را بر سر تازه وارد‌ها می‌شکنید؛ بد نیست به یاد بیاورید که شناوری بازار حدود ۱۰ است. هر اتفاقی در این بازار افتاده در درجه اول نتیجه سو مدیریت‌های همان ۹۰ درصدی است که خود را علامه دهر می‌دانند. بر فرض که تمام سهامداران خرد، مشتی سرمایه گذار کم دانش باشند؛ ولی شما به اصطلاح با تجربه‌ها چه کردید جز برداشتن کلاه تازه واردها؟

انگشت به دهان ماندن بانک‌های جهانی
نسبت کفایت سرمایه، از آن نسبت‌هایی است که در کشور ما کسی اعتنایی به آن ندارد. در حالی که این نسبت در بانک‌های جهانی استاندارد، ۱۳ است و در بانک‌های ما با اغماض، این نسبت حداقل ۸ تعیین شده؛ ولی بعضی بانک‌ها چنان اختلاف فاحشی با استاندارد‌ها دارند که بانکداران جهانی انگشت به دهان مانده اند. جالب اینجاست که نسبت کفایت سرمایه یکی از بانک‌های دولتی به منفی ۱ رسیده! نسبت کفایت سرمایه نشان دهنده توانایی بانک در پوشش ریسک‌هایی است که می‌تواند به سپرده گذاران منتقل شود.

بانک لاکچری‌ساز معروف
بانک لاکچری ساز خبر داده که پروژه تجاری لوکسی که ساخته به خاطر طلبش از این پروژه به تملک بانک درآمده! ارزش گذاری این پروژه هم البته یک رقم نجومی نشان می‌دهد. حالا اهالی بهارستان هم گفته اند تحقیق و تفحص در مورد این بانک و پروژه بحث برانگیزش، در دستور کار اهالی بهارستان قرار دارد! عجیب اینکه ارزش این پروژه تقریبا ۳ برابر ارزش بازار این بانک است؛ و در آخر اینکه امروز از عدم حمایت بعضی دوستان حقوقی انتقاد کردیم؛ ناگهان رگبار تماس‌ها بر سرمان نازل شد که اصحاب رسانه باید حامی تولیدکننده باشند، نه سهامدار جزء! خواستیم یادآور شویم اصحاب رسانه باید صدای حق باشند و لاغیر...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قلی خان
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مقصر رشد عجیب و هیجانی بازار سازمان بورس است . سازمان می توانست جلو رشد بی رویه را بگیرد و دامنه نوسانات را مانند سکه 1% کند . سهامدار عمده را مجبور کند سهام شناور را زیاذ کند نه از این جیب به ان جیب . بازاز گزذان وظیفه دارد در منفی بخرد و در + بفروشد . نگاهی به تزکیب سهامدار ان تجارا و صادرات و..... سهام بازار گزذان از سهامذار عمده هم بیشتر تر است و فقط چند ماه است مه یم ضزب خریده و باعث کمبود عزضه و تقاضای کاذب شده اند و رشد نا معقول در عموم سهام که دیگر انگیزه سهامداری و سرمایه گذاری را از بین برده . همه شده اند نوسان گیر . کسی بفکر سهامداری نیست فقط سهامبازی .
سهامدار خرد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
ننگ بر ...... .تمام سرمایمون نابود شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
فاجعه اصلی در راه است اندکی صبر