بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
رشد همزمان درآمد‌های شرکت و کاهش بهای تمام شده شرکت؛

افزایش ۹.۰۰۰ میلیارد ریالی سودآوری "شپنا"

شرکت پالایش نفت اصفهان در گزارش اصلاحی سه ماهه نخست سال مالی خود، با افزایش بیش از ۹.۰۰۰ میلیارد ریالی سودآوری مواجه شده است.
کد خبر : ۲۲۶۹۳۱

رشد همزمان درآمد‌های شرکت و کاهش بهای تمام شده شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پالایش نفت اصفهان در گزارش اصلاحی سه ماهه نخست سال مالی خود، با افزایش بیش از ۹.۰۰۰ میلیارد ریالی سودآوری مواجه شده است.

رشد همزمان درآمد‌های شرکت و کاهش بهای تمام شده شرکت

پس از ابلاغ وزارت نفت مبنی بر تغییر فرآیند‌های قیمت گذاری نفت خام و میعانات دریافتی پالایشگاه‌های کشور که منجر به کاهش بهای تمام شده این شرکت‌ها شد، شرکت‌های گروه پالایشگاهی نسبت به ارائه گزارش سه ماهه اصلاح شده خود اقدام کردند.

با این حال، درگزارش شرکت پالایش نفت اصفهان نکته جالب توجه و مبهمی وجود دارد و آن هم افزایش ۸.۰۰۰ میلیارد ریالی درآمد‌های عملیاتی شرکت بابت فروش بنزین و نفت گاز بوده و این موضوع جدای از بحث کاهش بهای تمام شده مواد اولیه دریافتی است که نسبت به گزارش قبلی شرکت کاهش ۳.۴۰۰ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد. در واقع، کاهش بهای تمام شده بابت ابلاغیه وزارت نفت قابل انتظار بود، اما علت افزایش ۸.۰۰۰ میلیارد ریالی و ۷ درصدی درآمد‌های عملیاتی نسبت به گزارش قبلی سه ماهه مشخص نیست.

به این ترتیب با لحاظ کردن ۲۵.۵۷۶ میلیارد ریال سایر درآمد‌ها بابت برگشت ذخایر کاهش ارزش موجودی‌های ثبت شده در پایان سال گذشته، این شرکت موفق به کسب سود خالص ۲۵.۳۱۶ میلیارد ریالی و معادل ۴۹۶ ریال به ازای هر سهم شده که این سود نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صارق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
با لحاظ کردن ۲۵.۵۷۶ میلیارد ریال سایر درآمد‌ها بابت برگشت ذخایر کاهش ???این که خودش 500 ریال به ازا ی هر سهم شده پس دنبه های خودش کو ؟؟؟؟ کارکرد خودش با زیان بوده ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
پالایشی ها همیشه ارزشمند بودند و هستند