بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۴۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۲۷۲۱۰

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۴۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. با احتساب بازدهی کسب شده در هفته گذشته شاهد جذب ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری این صندوق‌ها بوده ایم.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته گذشته به ۲۴۹ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال تومان رسیده که با احتساب بازدهی هفتگی این صندوق‌ها که به طور میانگین معادل ۰.۴ درصد بوده، در این هفته شاهد ورود منابع مالی جدید به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده ایم. به این ترتیب جمع کل ارزش این صندوق در آستانه کسب ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی که معادل ۱۰ درصد از کل نقدینگی کشور است، هستیم.
• بیشترین ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت همچنان در اختیار صندوق زرین شهر با ۳۰۲ هزار میلیارد ریال، صندوق لوتوس پارسیان با ۲۰۰ هزار میلیارد است. کمترین ارزش نیز مربوط به صندوق‌های نوین نگر آسیا با ۳۳۵ و توسعه سرمایه نیکی با ۳۶۵ میلیارد ریال است.
• میانگین بازدهی ماهیانه این صندوق‌ها به ۱.۱ درصد رسیده که در نوع خود یکی از کمترین بازدهی‌های ماهیانه این صندوق‌ها محسوب می‌شود. افت بازار سرمایه و کاهش قیمت سهام موجود در پرتفوی این صندوق‌ها را می‌توان علت اصلی این بازدهی ضعیف در ماه گذشته ارزیابی کرد. جالب توجه است که در ماه گذشته ۵ صندوق درآمد ثابت بازدهی منفی محقق کرده اند. دو صندوق درآمد ثابت تصمیم و صبای هدف با بازدهی منفی ۳ درصدی و منفی ۳.۳ درصدی، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته اند.
• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۳۲.۱ درصد رسیده است. صندوق الماس بیمه دی با ۸۵ درصد بازدهی و صندوق توسعه سرمایه نیکی با ۶۹ درصد بازدهی بیشترین و بهترین عملکرد را ثبت کرده اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امین انصار وامید انصار با ۱۹.۲ و ۱۹.۵ درصد بازدهی بوده است.
• در هفته گذشه صندوق ثابت حامی بهترین عملکرد را در زمینه جذب منابع مالی داشته است. این صندوق در این هفته موفق به جذب ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید که معادل ۲۰ درصد از ارزش صندوق بوده، شده است. صندوق نگین رفاه با جذب ۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید دومین رتبه را از این حیث داشته است. صندوق گسترش فردای ایرانیان و یکم بانک گردشگری نیز به ترتیب با ۶.۰۴۴ و ۱.۶۱۰ میلیارد ریال خروج منابع مالی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
اینهم صندوقها مردم را دعوت به صندوق می کنند گویا مشکل بازار فقط سواد مردم است الان در این بازار منفی صندوق سود می کند؟ وقتی بازار ریزش دارد که فرق ندارد مستقیم سهام داشته باشیم یا در صندوق سرمایه گذاری کنیم. دعوت به صندوق راهکار این وضعیت بورس نیست سو استفاده از وضعیت فعلی برای گرفتن پول مردم است