بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به حدود ۴۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۷۲۱۳

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در هفته گذشته


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به حدود ۴۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در این صندوق‌ها بوده ایم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۱۸ شهریور ماه سال جاری به ۴۱۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال رسیده و در این هفته و با احتساب بازدهی متوسط منفی ۶.۸ درصدی در صندوق‌های سهامی شاهد خروج بیش از ۱۹ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریالی که بیش از ۴ درصد از ارزش کل صندوق‌های است، بوده ایم.
• بیشترین خروج منابع مالی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری در صندوق سپهر اول کارگزاری بانک صادرات و به ارزش ۱.۹۳۲ میلیارد ریال (معادل ۱۵ درصد از کل منابع صندوق) روی داده است. همچنین صندوق‌های ارزش کاوان و ثروت آفرین تمدن نیز با از دست دادن بیش از ۱۰ درصد از منابع مالی موجود در صندوق به ترتیب ۳.۱۷۸ و ۲.۰۰۷ میلیارد ریال ابطال واحد‌های سرمایه گذاری را تجربه کردند. صندوق‌های توسعه تعاون، شاخصی کارآفرین و گنجینه رفاه با ۵۸۰، ۳۰۸ و ۲۹۴ میلیارد ریال جذب منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید در میان صندوق‌های سهامی بهترین عملکرد را از حیث جذب منابع مالی جدید داشته اند.
• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته‌ای که تمامی ۶۵ صندوق تحت بررسی بازدهی منفی را ثبت کردند، به ۶.۸ درصد بازدهی منفی رسید تا شاهد ثبت یکی از بدترین هفته‌ها باشیم. بیشترین بازدهی منفی هفتگی مربوط به صندوق اهنگ سهم کیان با ۱۵ درصد بازدهی منفی و پس از آن نیز مربوط به صندوق زرین پارسیان با ۱۳ درصد بازدهی منفی بوده است. کمترین افت و بازدهی منفی را نیز به ترتیب دو صندوق یکم آبان و پیشتاز با ۲.۶ و ۳.۳ درصد بازدهی منفی داشته اند. لازم به ذکر است که بازدهی شاخص کل در هفته منتهی به ۱۸ شهریور ماه ۷ درصد منفی بوده است و بازدهی شاخص کل هم وزن نیز ۵.۳ درصد منفی بوده است.
• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به ۳۸۲ درصد رسیده و این در حالی است که بازدهی شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۴۲۳ و ۴۲۶ درصد بوده است. به این ترتیب مشاهده می‌شود که عملکرد متوسط صندوق‌ها نتوانسته بازدهی‌ای معادل شاخص کل را محقق سازد و این اصل که عملکرد مدیران حرفه‌ای می‌تواند منجر به کسب بازدهی بیشتر نسبت به میانگین بازار شود، نقض شده است.
• بیشترین بازدهی سالیانه را همچنان صندوق ارزش کاوان آینده با ۶۱۹ درصد و پس از آن صندوق نقش جهان با ۵۳۸ درصد داشته است. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق تدبیرگران فردا با ۲۴۸ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق افق با ۲۶۱ درصد بازدهی است.
• همچنین لازم به ذکر است که در میان صندوق‌های سهامی ۱۷ صندوق در یک سال گذشته، بازدهی بالاتر از شاخص کل را کسب کرده و ۴۶ صندوق نیز بازدهی‌ای کمتر از شاخص کل را محقق کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به وضعیت و عملکرد مالی گروه مالی سپهر صادرات؛

درج نماد در فرابورس / پیش بینی سودآوری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹

نگاهی به عملکرد صندوق درآمد ثابت افرا نماد پایدار؛

بازدهی ۱۶.۶ درصدی صندوق در ۶ماه گذشته

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

خروج ۱۱هزار میلیارد ریال منابع مالی/ ارزش صندوق‌ها ۲۲۵.۵هزار میلیاردی شد

ارسال نظر