بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سایه سنگین "ترس" روی تابلوی بورس

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان گفت: کماکان ترس در بازار به دلیل اظهارنظر‌های مشوقانه که از سوی برخی مسئولان صورت می‌گیرد، وجود دارد.
کد خبر : ۲۲۷۸۲۴

کماکان ترس در بازار سرمایه وجود دارد

ناصر کشاورز در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: طی دو تا سه ماه گذشته بازار بیشتر معطوف بر تجدید ارزیابی‌ها و افزایش سرمایه بود، اما از این پس به سمت شرکت‌هایی که دارای درآمد‌های پایدار و توسعه‌ای هستند حرکت می‌کند.

وی گفت:کماکان ترس در بازار به دلیل اظهارنظر‌های مشوقانه که از سوی برخی مسئولان صورت می‌گیرد، وجود دارد.

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان افزود: اگر یک بازار یا کالا و خدماتی خوب باشد خودرخود جذابیت ایجاد می‌کند و نیازی به تبلیغات بیش از اندازه ندارد، تبلیغات زیاد موجب ایجاد شبهه می‌شود.

وی تاکید کرد: به جای تعریف و توصیه، مسئولان باید حمایت‌ها را در اجرا و عمل نشان دهند تا نقدینگی به بورس هدایت شود که این موضوع به نفع همه است.

کشاورز تصریح کرد: تورمی که در بورس ایجاد می‌شود هیچ تاثیری بر روی سایر اقلام نمی‌گذارد، اما اگر نقدینگی به سمت سایر بازار‌ها وارد شود با توجه به حجم مبالغی که در اختیار مردم قرار دارد در ابتدا روی نرخ ارز تاثیر خواهد گذاشت و با افزایش قیمت ارز، قیمت سایر اقلام نیز گران خواهد شد و سبد معیشتی مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان بیان کرد: اگر مسئولان ادوار گذشته را بررسی کنند به خوبی نشان خواهد داد، نمودار بازدهی بازار سرمایه بیشتر از سایر بازار‌ها بوده است و اثرات منفی کمتری داشته است.

وی با بیان اینکه می‌طلبد مسئولان در نوع مدیرت منابع سرمایه‌ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد در عملکرد خود دقت بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که حقوقی‌ها اقدام به فروش می‌کنند نشان می‌دهد توصیه‌هایی که صورت می‌گیرد در عمل متفاوت است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۵۰۰ شرکت فدای شاخص سازها!

دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری؛

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه تاسیس کارگزاری

سود کمتر از ۱۰ تومانی ارمغان سالانه‌ ۸.۴۰۰ تومانی؛

نسبت قیمت به درآمد ۹۰۰ واحدی "کرمان"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
تا زمانیکه دولت بودجه را تقدیم مجلس نکند و با پول مردم با عناوین صندوقهای مختلف در بورس حضور داشته باشد بورس آینه کمبود بودجه دولت خواهد بود و نشیب ها ادامه خواهد یافت، بهتر است رجال اقتصادی کشور چاره اندیشی کنند و صنایع کشور را به ورشکستگی نکشانند.شاید از طرف بعضی عنوان شود که چنین نیست و خاصیت بورس همین است ولی شما حداقل دستمزد یک شهروند اروپایی را با میانگین 2000الی 3000 یورو را با شهروند ایرانی مقایسه کنید، آنوقت پی خواهید برد که تفاوت بین 63000000 شصت و سه میلیون تومان تا 100000000صد میلیون تومان در مقایسه با یک ایرانی حقوق بگیر با 3000000 سه میلیون تومان است. بنابراین تقصیر و گناه را بر نادانی مردم ارجاع ندهید و خدا را در نظر بگیرید، من الله التوفیق
بیکار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
سلام
وقتی مسولان دولت و حقوقی ها از بازار سرمایه حمایت میکنند نباید بازار را به حال خودش رها کنند چون بی اعتمادی به بازار سرمایه رخنه کرده وسخت است برگشت سرمایه ای که سالیان سال مردم تلاش کرده اند و بدست آورده اند و چند روزه بخواهند از دست بدهند این کار عاقلانه نیست