بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده؛

بازار چشم انتظار گزارش‌های ۶ماهه ...

در حالی که بازار روز‌های پرنوسانی را می‌گذراند، سهامداران چشم انتظار گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها هستند.
کد خبر : ۲۲۸۱۷۸

بازار چشم انتظار گزارش ۶ماهه

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه طی هفته گذشته روزهای سینوسی را پشت سر گذاشت و علی رغم اینکه چند روز روند شاخص مثبت اما این روند هنوز نتوانسته همانند گذشته اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند.

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص، بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل‌گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

 

ناصر کشاورز،مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان

قیمت ها در بازار نسبت به اوج ۶۰ درصد ریزش داشته است، روز چهارشنبه حقیقی ها خرید خوبی داشتند و اگر حقوقی ها هم همگام ورود کنند بازار می تواند به تعادل برسد و پس از آن منتظر تعیین تکلیف قیمت دلار بمانیم.

در حال حاضر بحث روانی قیمت دلار بر روی همه بازارها حاکم است، اگر رشد دلار منبعث از مسائل سیاسی باشد از آنجایی که بازار سرمایه از بحث های سیاسی منفی بیزار است شاید بازار منفی باشد.

با بالا رفتن قیمت دلار، نقدینگی نباید به سمت این بازار برود که خسارت های بالایی دارد و اگر امیدهای بازار سرمایه از بین برود افزایش قیمت دلار خسارت بار خواهد بود.

افزایش قیمت دلار تا حدی برای شرکت ها و کسب و کار خوب است اما از حدی بیشتر شود نگرانی ایجاد می کند.

اگر شنبه بازار حجم فروش نداشته باشد و یک تا دو روز تعادلی روی  قیمت های فعلی معامله، تکلیف پالایشگاه یکم مشخص و گزارش های ۶ ماهه هم ارائه شود مطمئنا وضع بازار بهتر می شود و دلیلی ندارد بازار بیش از این ریزش داشته باشد.

عظیم ثابت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه

یکسری از سهم ها بیش از پیش بینی اصلاح کردند بنابراین اصلاحات به صورت کلی به جز در چند سهم اتفاق افتاده و احتمال می رود بازار دیگر زیاد هیجانی نباشد چه به سمت بالا و چه سمت پایین بر اساس اطلاعات فعلی که وجود دارد.


بازار با حمایت خوب حقوقی ها و حقیقی ها به ثبات رسیده و نشان می دهد بازار پس از این با روند یک تا دو، روز مثبت یا منفی ادامه داشته باشد تا اخبار جدید برسد که می تواند گزارش ۶ ماهه شرکت ها باشد و نرخ ارز که برای بازار بسیار مهم است.

البته باید دید بازارهای موازی چه وضعیت خواهند داشت و در کنار آن بازارهای جهانی نیز جزو فاکتورهای اثرگذار است.


بازار اصلاح خوبی از نظر قیمتی انجام داده اما از لحاظ زمانی نیاز به اعتمادسازی دارد که طبیعی است، وضعیت بازار دو روز مثبت یک روز منفی یا بالعکس خواهد بود تا کف سازی صورت بگیرد و پس از آن به پشتوانه قیمت ارز که برای بازار مهم است یک رشدی داشته باشد.

 

همایون دارابی،کارشناس بازار سرمایه

بازار در حال حاضر در فاز نوسانی قرار دارد و همچنان در فاز نوسانات بیرونی هستیم و دامنه سه تا چهار روز منفی و یا سه تا چهار روز مثبت را تجربه می کند.

چند عامل بر بازار طی هفته آینده تاثیرگذار است و روزهای آینده بسیار مهم است، گزارش شهریورماه، گزارش ۶ماهه، قیمت دلار، مکانیزم ماشه و همچنین عادی سازی که در بازارهای موازی داریم هم همچنان نگران کننده و حساس است.

امیدواریم این چهار عامل در هفته آینده به گونه ای رقم بخورد که برایند آن به نفع بازار باشد بدین صورت که گزارش های خوبی از شهریورماه و ۶ ماهه بگیریم و هم بازارهای موازی را آرام ببینیم تا ورود نقدینگی به بورس بیشتر شود.

در حال حاضر باید با نوسان سینوسی کنار بیاییم و چاره ای وجود ندارد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در شورای عالی بیمه به تصویب رسید؛

سقف خرید سهام توسط صنعت بیمه بلندتر شد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بورس" پتانسیل ریزش بیشتر، ندارد

در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

اراده پنهان برای افزایش نرخ ارز ...

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستاجران بورس، بازندگان همیشگی این بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
باید قوانینی بزارن که حقوقبها وقتی بازار یک قرمز اقدام به فروش گسترده نکننن قربانت
حسین کیانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
حقوقی هیچ حمایتی نمیکنه فقط کد ب کد جهت سود خودش و خیلی باید ساده باشی که فکرکنی حقوقی میاد دفاع کنه که تو سود کنی اگر حمایتی هم شده از طرف حقیقی ها بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
دولت کاری کرد یه سری ازسهمهای سود ده داشتند کار خودشون میکردن از میدون بدرکند البته با بلوکه کردن پولهای کلان مردم به نام اصلاح وحباب بعدش هم العان سرمایه های سرگردان در بورس راسوق میده به سوی یک سری ازسهمهای دولتی که حقوقی دولتی درکمین نشستند وخدا میدونه چه نقشه ای دراین مرحله کشیدن...