بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته گذشته به ۲۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۲۸۶۳۰

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده که با احتساب بازدهی کسب شده در هفته قبل شاهد خروج ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌های درآمد ثابت بوده ایم. این در حالی است که در هفته قبل از آن خروج منابع مالی از این صندوق‌ها کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و شاهد افزایش دو برابری سرعت خروج منابع مالی از این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

• ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته گذشته به ۲۴۸ هزار میلیارد تومان رسید. در این هفته شاهد خروج ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم. این مبلغ معادل در حدود ۲ درصد از ارزش این صندوق‌ها بوده که به این ترتیب در دو هفته اخیر شاهد خروج در حدود ۳ درصد از منابع مالی این صندوق‌ها بوده ایم.

• بیشترین جذب منابع مالی و همچنین بیشترین خروج سرمایه از صندوق‌های با درآمد ثابت را در جدول زیر ارائه کرده ایم. صندوق ثابت حامی برای دومین هفته پیاپی شاهد خروج سنگین منابع از صندوق در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری است.

بازدهی ۱.۳ درصدی صندوق‌های درآمد ثابت در یک ماه اخیر

• میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت دریک ماه منتهی به ۸ مهر ماه سال جاری به ۱.۳ درصد رسیده است. این بازدهی نسبت به هفته قبل‌تر از آن افت ۰.۲ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

• بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق کوثر یکم با ۴.۲ درصد بازدهی و پس از آن صندوق‌های پیشگامان سرمایه نوآفرین و مشترک البرز به ترتیب با ۳.۷ و ۲.۸ درصد بازدهی به خود اختصاص داده اند.

• صندوق صبای هدف بازدهی منفی ۴.۶ درصدی را در یک ماه گذشته ثبت کرده و این بازدهی منفی در یک صندوق درآمد ثابت در نوع خود بسیار ناامیدکننده و ضعیف ارزیابی می‌گردد. پس از این صندوق، دو صندوق توسعه سرمایه نیکی و قابل معامله تصمیم به ترتیب با ۲.۷ و ۱.۳ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است، در صندوق‌های درامد ثابت و ۷۳ صندوق مورد بررسی، ۶ صندوق در یک ماه گذشته بازدهی منفی محقق کرده اند.

• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۳۱.۸ درصد رسیده که ۰.۷ واحد درصد افت بازدهی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می‌دهد. بهترین بازدهی سال را صندوق الماس بیمه دی با ۸۲.۷ درصد بازدهی از آن خود کرده و پس از آن صندوق‌های الماس پایدار و اندیشه فردا به ترتیب با ۶۷.۳ و ۶۳.۳ درصد بازدهی قرار دارند.

• ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امید انصار، امین انصار و زرین شهر به ترتیب با ۱۸.۸، ۱۹.۲ و ۱۹.۳ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیریت "تامین سرمایه بانک ملت" بررسی شد؛

بازدهی ۳۱.۶ درصدی صندوق "سرمایه‌گذاری اوج ملت"

نگاهی به عملکرد صندوق باران کارگزاری کشاورزی؛

بازدهی ۳۰۵ درصدی صندوق در یک سال گذشته

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک پارس؛

کاهش در حدود ۱۵ درصدی بازدهی در یک ماه گذشته

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری امین سامان؛

بازدهی سالیانه به ۱۹.۳ درصد رسید

ارسال نظر
نظرات بینندگان
slim
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
سلام دوستان سهام صندق درآمدثابت صایند ETFروبه هیچ وجه نخریدچون ورشکسته شده وزیر مجموعه بانک منحله تات هست وحتی از ارزش اسمی خودشم پائین تر آمده وماه قبل حتی سود هم ندادوقتی هم زنگ می زنیم جوابگو نیستند،وقتی شکایت هم می کنیم سازمان بورس می گه بعلت امید نامه ایی که امضا کردید اگرقیمتش 1ریال هم بشه هیچ شکایتی نمی تونید بکنید اینم یک راه برای خوردن قانونی پول مکردم