بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

ساز و کار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید شده است ساز و کار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند، چراکه نمی‌توان با همان قواعد قبلی کار را پیش برد.
کد خبر : ۲۲۸۷۲۷

ساز و کار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند

به گزارش بورس نیوز، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاطم‌های صعودی و نزولی بازار ارز را در هر دو حالت طبیعی ندانست و اظهار کرد: خوشبختانه جلسات متعددی در رابطه با بازار سهام در مجلس با حضور مسئولان مرتبط برگزار و مصوبات این جلسات به مرور در وضعیت بازار سهام مشهود می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با بیان اینکه سرعت تغییرات بازار سهام چندان مطلوب نیست و انتظار است تغییرات با سرعت بیشتری اتفاق افتاد، افزود: تاکید شده است ساز و کار و قواعد بازار متناسب با تحولات بازار تغییر کند، چراکه نمی‌توان با همان قواعد قبلی کار را پیش برد.

وی با اعتقاد به اینکه ممکن است تا استقرار قواعد جدید، شاخص بورس همراهی کافی را نداشته باشد و به مسیری دیگری رود، ادامه داد: هرچند مجموعه تغییرات نسبت به چند هفته قبل بهتر شده، بدین معنا که اگر شاخص بورس منفی است این منفی بودن چندان شدید نیست.

طغیانی با ابراز امیدواری از اینکه بورس در هفته‌های آتی وضعیت بهتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: بازارگردانی‌ها، عملکرد حقوقی‌ها به مسئولیت‌های خود، از جمله عوامل قرار گرفتن بازار بورس در وضعیت قابل قبول و مثبت است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد شرکت‌های حقوقی در بورس تاکید کرد و دلیل این تاکید را آگاهی از ساز و کار بورس، قدرت، پول و بازارگردانی آن‌ها دانست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازارهای مالی در هفته ای که گذشت؛

بورس تهران به دنبال سنگرسازی

بر اساس نظرسنجی "بورس نیوز" صورت گرفت

"شستا" در صدر منفعل‌ترین سهامداران عمده

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار:

برای بازگشت تعادل به بازار از تمام ابزارها استفاده می کنیم

ارسال نظر