بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

سهامداران با معرفت و شرکت ...

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شرکت بیمه‌ای که سود سهام ۲سال سهامداران صبور را سر کشید و تسعیر ارزی که آمد و بانکی را نجات داد.
کد خبر : ۲۳۰۱۴۹

سهامداران با معرفت و شرکت ...

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله با چشم‌گریان می‌گفت ما سرمایه‌گذاران چقدر خوبیم ! گفتند بیاید بورس آمدیم، آنها رفتند ؛ گفتند در بازارهای موازی نرید، نرفتیم و رفتند ؛ گفتند قیمت خودرو پایین می‌آید هجوم نبرید، نبردیم، بردند ؛ دِ آخه شرکت‌ها سود نخودچی‌کشمش ما را هم بدید.
مثلا شرکت بیمه‌ای که آنقدر سود نخودچی‌واری را به سهامداران می‌داده که در سال ۹۵ و ۹۶ اصلا کسی سراغ این سودها نرفته و الان حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان سود سهام پرداختی نزد این شرکت باقی مانده‌ است و ککی از مدیران آن هم نمی‌گزد؛ فقط در گعده موزخوری گفتند ای‌ول به سهامداران که شرکت را درک کردند!!!

روغنی که مثل انسولین شد
سخنگوی راه‌پله‌ها از سوی دیگر خبر آورده که اوضاع روغنی‌ها اصلا خوب نیست و دیگر روی دیگ‌های آنها وجب وجب روغن نمی‌اندازد و خبر تعطیلی یکی از اهالی کوچه غ شفاف‌سازی شد اما دو شرکت دیگر بورسی نیز همین اوضاع را دارند و مواداولیه‌ای که شاید نفس‌ها را به شماره بی‌اندازد. 

تسعیر ارز و کمک به بانک
یکی از بانک‌ها به‌خاطر تسعیر ارزی که ساخته توانسته از زیان‌دهی خارج شود و تنها دلیل اصلی سودآوری بانک در این دوره را می‌توان کسب ۲۵ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر ارز خالص دارایی‌های بانک برشمرد. به این صورت مشاهده می‌شود که همچنان و بدون در نظر گرفتن سود تسعیر ارز، بانک همچنان به روند زیان دهی خود ادامه می‌دهد.
با نگاهی به ترکیب درآمد‌های بانک در این دوره مشاهده می‌شود که بخش مهمی و تقریبا بیش از ۴۰ درصد از کل درآمد‌های مشاع بانک از محل درآمد‌های وجه التزام شناسایی شده و بیش از ۸۰ درصد از درآمد وجه التزام از محل تسهیلات اعطایی به دولت شناسایی شده است.
دَم نظام بانکی گرم ...

دستگاه پُز و سودآوری که قدیمی شد
شنیده شده که یکی از شرکت‌هایی که دستگاه پُز می‌زد و اتفاقا یکی از شرکت‌های پیشروی صنعت پرداخت الکترونیک کشور نیز بود در جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده خود خبر از ادامه تعدیل منفی درآمد‌های عملیاتی داد و به نظر می‌رسد پس از چند سال رشد چشمگیر سودآوری، اکنون شاهد توقف و افت سودآوری این شرکت هستیم.
این کرونا، حتی دستگاه‌های پُز را هم غیرفعال می‌کند ...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
ما بچه های خوبی هستیم چون بخاطر اعتماد به گفته های صدا و سیما همیشه کلاه سنگینی سرمون می ره