بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
سود ۲۰۷ ریالی در کیسه‌های این سیمان‌ساز بررسی شد؛

عدم تناسب جدی قیمت سهام با عملکرد مالی "سکرد"

درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۸۶ درصد افزایش به دو هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال رسیده و این افزایش درآمد‌های عملیاتی از محل رشد مقادیر فروش و افزایش نرخ‌های فروش بوده است.
کد خبر : ۲۳۰۵۹۷

عدم تناسب جدی قیمت سهام با عملکرد مالی آن

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان کردستان در سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۴۵۵میلیارد و ۶۲۹میلیون ریالی شد.

عدم تناسب جدی قیمت سهام با عملکرد مالی آن

این سود که معادل ۲۰۷ ریال به ازای هر سهم بود، در مقایسه با سال مالی گذشته رشد ۱۴۱درصدی را به نمایش گذاشته است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۸۶درصد افزایش به دو هزار و ۱۳۱میلیارد ریال رسیده و این افزایش درآمد‌های عملیاتی از محل رشد مقادیر فروش و افزایش نرخ‌های فروش بوده است.

جمع کل مقادیر فروش سیمان، کلینکر و آهک شرکت در دو بخش داخلی و صادراتی به یک میلیون و ۳۸هزار تن رسیده که نسبت به سال مالی قبل از آن، افزایش ۲۱۰هزار تنی را نشان می‌دهد.

متوسط نرخ فروش هر تن سیمان شرکت در این سال به یک میلیون و ۹۱۶ هزار ریال رسیده و این در حالی است که در آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت نرخ فروش هر تن سیمان در مهرماه به ۲میلیون و ۶۳۹هزار ریال رسید؛ همچنین سود تلفیقی هر سهم شرکت معادل ۲۰۶ ریال به ازای هر سهم بوده است.

این شرکت پیش‌بینی کرده که در سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۰ موفق به فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر شود.

علیرغم رشد محسوس سودآوری شرکت، با این حال مقایسه سود ۲۰۷ ریالی و قیمت در حدود ۱۰.۰۰۰ ریالی سهام شرکت نشان می‌دهد که قیمت سهام شرکت هیچ گونه تناسبی با عملکرد آن نداشته و احتمال افت سنگین قیمت سهام این شرکت در هفته‌های پیش رو بسیار بالا خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افت یک درصدی نرخ سیمان
فروش ۴ ماهه شرکت به ۵۶۸ میلیارد ریال رسید؛

افت یک درصدی نرخ سیمان "سکرد" در دی ماه

فروش ۸ ماهه شرکت به بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ شمش روی صادراتی کالسیمین

ارسال نظر