بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مدیرعامل بورس کالا با اشاره به صندوق نویرا و سحر خیز گفت: هر دو صندوق بازارگردان دارند که از این طریق نقدشوندگی به بازار کشاورزی خواهد آمد.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۵

افزایش نقدشوندگی بازار محصولات کشاورزی با فعالیت صندوق های سرمایه گذاری

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد در مراسم افتتاح معاملات صندوق‌های کشاورزی و گواهی سپرده خرما اظهار کرد: در بورس کالا بازار مختلفی از جمله بازار مشتقه، مالی و فیزیکی وجود دارد.

مدیرعامل بورس کالا افزود: تفاوتی که در بازار محصولات کشاورزی و سایر بازار‌ها وجود دارد این است که تولیدکنندگان متعهد هستند ابتدا محصول خود را به یک محصول استاندارد تبدیل کنند تا سپس معامله شود.

وی با اشاره به مزایای ابزار مالی گفت: از طریق این ابزار کشاورزان امکان بهره مندی از بازار را دارند و می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند و خود را ملزم به ابزارسازی در حوزه کشاورزی هستیم.

به گفته سلطانی نژاد، گواهی سپرده کالایی، ابزاری است که با استفاده از آن در طرح حمایتی قیمت تضمینی جو و ذرت، حدود ۱۰۰ هزار کشاورز دسترسی به بازار پیدا کردند و توانستند محصول خود را بفروشند.

سلطانی نژاد با اشاره به افتتاح گواهی سپرده خرما و صندوق‌های کشاورزی بیان کرد: پشتوانه گواهی سپرده کالایی است که در انبار قرار گرفته است.

مدیرعامل بورس کالا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تا ۹۹ روند معاملات در بورس کالا رو به رشد بود و به عنوان نمونه معاملات زعفران از ۸ تن به ۶۲ تن در ۹ ماهه امسال رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه انبار نیز ظرفیت خوبی ایجاد شده و ۱۰۰ انبار در سراسر کشور مورد پذیرش واقع شده است.

سلطانی نژاد با بیان اینکه تاکنون صندوق‌های سرمایه گذار فقط در بخش طلا بوده است که ارزش دارایی ان ۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: از این پس این صندوق در کالای کشاورزی را خواهیم داشت.

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به صندوق نویرا و سحر خیز بیان کرد: هر دو صندوق بازارگردان دارند که از این طریق نقدشوندگی به بازار  کشاورزیخواهد آمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر