بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶درصد منفی شد

صندوق مشترک بانک خاورمیانه با جذب بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان منابع مالی جدید بهترین عملکرد را از این حیث داشته است.
کد خبر : ۲۳۴۳۶۵

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶ درصد منفی شد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه بیست و سوم دی‌ماه به بیش از ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته شاهد خروج ۴.۰۴۹ میلیارد ریال منابع مالی از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش صندوق‌ها

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶ درصد منفی شدبازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶ درصد منفی شدبازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶ درصد منفی شدبازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶ درصد منفی شد

خروج بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌های سهامی

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در پایان روز سه‌شنبه بیست و سم دی‌ماه سال جاری به ۳۳۴ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

در این هفته و همان‌گونه که در ابتدای گزارش ذکر شد شاهد خروج بیش از ۴.۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های سهامی در طول هفته گذشته بودیم.

میانگین بازدهی منفی و تاسف بازار 

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۲۳ دی‌ماه سال جاری معادل ۶ درصد منفی بود تا به‌این‌ترتیب سومین هفته پیاپی با بازدهی منفی در صندوق‌های سهامی ثبت شود.

ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی را صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۱۰ درصد بازدهی منفی از آن خود کرد. پس‌ازآن دو صندوق شاخص کارآفرین و شاخصی سی شرکت بزرگ فیروزه به ترتیب با ۹.۴ و ۹.۲ درصد بازدهی منفی داشتند.

بازدهی منفی صندوق سهم آشنا و توسعه اندوخته آینده

بهترین عملکرد هفتگی را، اما صندوق مشترک بانک اقتصاد نوین با کسب ۱.۳ درصد بازدهی مثبت داشت. همچنین دو صندوق سهم آشنا و توسعه اندوخته آینده به ترتیب با ۰.۷ و ۲.۵ درصد بازدهی منفی کمترین زیان را داشتند.

گنجینه ارمغان الماس ضعیف‌ترین ماه شد

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های سهامی در یک ماه منتهی به ۲۳ دی‌ماه به ۱۳.۸ درصد بازدهی منفی رسید. ضعیف‌ترین صندوق در یک ماه گذشته صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۲۴.۳ درصد بازدهی منفی بوده است.

ذره‌بینی بر عملکرد فصلی صندوق‌‌ها

متوسط بازدهی سه‌ماهه صندوق‌های سهامی معادل ۱۳.۱ درصد بازدهی منفی بود.

صندوق یکم سامان با بازدهی ۲۵.۳ درصدی منفی ضعیف‌ترین عملکرد فصلی را داشته است.

از سوی دیگر صندوق سهم آشنا با بازدهی مثبت ۱۶.۵ درصدی بهترین عملکرد سه ماه اخیر را داشته است.

با معیارهای بازار اندازه‌گیری کنید

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۲۳ دی‌ماه امسال به ۲۲۷ درصد رسید.

این در حالی است که بازدهی بازار بر اساس دو معیار اصلی آن یعنی شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب معادل ۲۳۴ و ۳۰۵ درصد بوده است.

اسامی خوب‌ها را بدانید/ ضعیف‌هایی که چندان ضعیف نبودند

بهترین عملکرد سالیانه را در میان صندوق‌های سهامی سه صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران، آسمان آرمانی سهام و سهام بزرگ کاردان به ترتیب با ۳۴۳، ۳۱۷ و ۳۱۱ درصد بازدهی داشته‌اند. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد را سه صندوق سینا، سبحان و یکم سامان به ترتیب با ۱۴۷، ۱۶۱ و ۱۶۵ درصد بازدهی داشته‌اند.

راه خروج نقدینگی بیشتر از کدام صندوق‌ها باز بود

بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی در صندوق بورسیران و با خروج بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان منابع مالی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری روی‌داده است. همچنین صندوق مشترک بانک خاورمیانه با جذب بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان منابع مالی جدید بهترین عملکرد را از این حیث داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ضرر و زیان بورس چشمان مرده را لحظه ای باز میکن تا برای بار آخر تابلو را ببیند. آه از غریبی و بی کسی در این ایام فاطمیه ع