بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

۶۸صندوق و ارزش ۵.۵هزار میلیاردی ریالی

متوسط ارزش هر صندوق سرمایه‌گذاری و در ۶۸ صندوق موردبررسی به ۵ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۲۹۵۲

۶۸صندوق و ارزش ۵.۵هزار میلیاردی ریالی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است.

در هفته قبل بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی به‌جز صندوق یکم اکسیر فارابی که بازدهی ۰.۸ درصدی مثبت را ثبت کرده است، با توجه به روند بازار سرمایه، منفی بوده است.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه یازدهم آذر ماه به بیش از ۳۷۶ هزار میلیارد ریال رسید که ۱۵ هزار میلیارد ریال کاهش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد و علت اصلی آن نیز بازدهی منفی هفته قبل این صندوق‌ها بوده است. 

همچنین در هفته گذشته شاهد ورود ۱۱۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید به این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزش صندوق‌های سهامی به ۳۷۶ هزار میلیارد ریال کاهش یافتارزش صندوق‌های سهامی به ۳۷۶ هزار میلیارد ریال کاهش یافتارزش صندوق‌های سهامی به ۳۷۶ هزار میلیارد ریال کاهش یافتارزش صندوق‌های سهامی به ۳۷۶ هزار میلیارد ریال کاهش یافت

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به ۳۷۶ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال رسیده است.

صندوق‌های سینا، گنجینه ارمغان الماس و صندوق مشترک بانک اقتصاد نوین نیز به ترتیب با ۳۱۲، ۳۳۲ و ۶۶۱ میلیارد ریال کمترین ارزش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به‌این‌ترتیب متوسط ارزش هر صندوق سرمایه‌گذاری و در ۶۸ صندوق موردبررسی به ۵ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال رسیده است.

بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به ۳ صندوق پیشرو، ارزش کاوان آینده و امیدتوسعه به ترتیب با ۲۸.۸۶۴، ۲۲.۲۴۲ و ۱۹.۷۹۸ میلیارد ریال بوده است؛ این سه صندوق در حدود ۲۰ درصد از ارزش کل صندوق‌های سهامی را دارند. صندوق‌های سینا، گنجینه ارمغان الماس و صندوق مشترک بانک اقتصاد نوین نیز به ترتیب با ۳۱۲، ۳۳۲ و ۶۶۱ میلیارد ریال کمترین ارزش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در هفته قبل بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی به‌جز صندوق یکم اکسیر فارابی که بازدهی ۰.۸ درصدی مثبت را ثبت کرده است، با توجه به روند بازار سرمایه، منفی بوده است. بدترین عملکرد هفتگی را سه صندوق پاداش سرمایه پارس، قابل معامله ارزش‌آفرین بیدار و گنجینه ارمغان الماس به ترتیب با ۷، ۶.۶ و ۶.۶ درصد بازدهی منفی بوده است. صندوق یکم اکسیر فارابی نیز همان‌گونه که ذکر شد با بازدهی ۰.۸ درصدی بهترین عملکرد هفتگی را داشته است و پس‌ازآن دو صندوق افق و فیروزه موفقیت با ۱ و ۱.۵ درصد بازدهی منفی در رتبه‌های بعدی بهترین عملکرد ازلحاظ بازدهی هفتگی (هفته منتهی به سه‌شنبه ۲۵ آذرماه) را محقق نموده‌اند.

میانگین بازدهی ماهیانه و سه‌ماهه صندوق‌های سهامی در ماه و فصل منتهی به ۲۵ آذرماه به ترتیب معادل ۱۶.۵ درصد بازدهی مثبت و ۱۰.۴ درصد بازدهی منفی بوده است.

بازدهی سالیانه متوسط صندوق‌های سهامی مجدداً به کمتر از ۳۰۰ درصد رسید و به ۲۹۷ درصد رسید.

بهترین عملکرد سالیانه را صندوق‌های سرو سودمند مدبران، توسعه صادرات و آسمان آرمانی سهام به ترتیب با ۴۱۲، ۳۸۲ و ۳۸۱ درصد بازدهی از آن خودکرده‌اند.

ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به ۳ صندوق سبحان، سینا و قابل معامله تدبیرگران فردا به ترتیب با ۲۰۰، ۲۱۰ و ۲۱۳ درصد بازدهی بوده است.

در هفته گذشته شاهد جذب ۱۱۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی بودیم. با توجه به روند منفی بازار شاهد کاهش سرعت جذب منابع مالی توسط این صندوق‌ها هستیم.

صندوق‌های پیشرو، ارزش کاوان آینده و رشد سامان به ترتیب با ۹۳۸، ۵۸۰ و ۴۸۸ میلیارد ریال جذب منابع مالی جدید در طول هفته گذشته بهترین عملکرد را از حیث جذب سرمایه‌های جدید داشتند.

همچنین صندوق‌های بورسیران، قابل معامله هستی‌بخش آگاه و صندوق ثروت صندوق بازنشستگی کشوری به ترتیب با ۸۹۳، ۶۲۰ و ۵۰۰ میلیارد ریال خروج منابع مالی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی، ۶درصد منفی شد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

بازدهی صندوق‌های سهامی، ۲ درصد منفی شد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

همچنان پیشروها صدرجدول را حفظ کردند

ارسال نظر