بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
پتروشیمی غدیر که روند خرید و فروش آن از شفاف‌ترین مجموعه‌های صنعت پتروشیمی بوده، در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۹ موفق به تحقق ۵۴۰۱ ریال سود شده و رشد ۳۸۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر : ۲۳۴۵۸۶

پتروشیمی غدیر

به گزارش بورس نیوز، پتروشیمی غدیر که روند خرید و فروش آن از شفاف‌ترین مجموعه‌های صنعت پتروشیمی بوده، در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۹ موفق به تحقق ۵۴۰۱ ریال سود شده و رشد ۳۸۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

فروش محصولات در بورس کالا که حتی شامل گرید‌های off تولیدی این شرکت بوده و برگزاری فراخوان عمومی برای مشتریان صادراتی که منجر به بازاریابی و کسب مشتریان متعدد در بازار‌های مختلف شده، توانسته رشد قابل توجهی را محقق سازد.

لازم به ذکر است، کیفیت محصول تولیدی پتروشیمی غدیر نسبت به سایر رقبای داخلی علاقه به خرید محصول این شرکت را در داخل و خارج افزایش بخشیده است.

از نکات دیگر این دستاورد می‌توان به استفاده از تولیدات داخلی و کاهش قیمت‌ها در تامین مواد اولیه اشاره کرد.

عملکرد سودآوری" شغدیر" طی ۹ ماهه چگونه بوده است؟

غدیر طی گزارش ۹ماهه منتهی به آذرماه اعلام کرده که مبلغ ۱۴,۷۸۶,۳۴۸ میلیون ریال PVC فروخته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۳۲درصد افزایش را نشان می‌دهد و تا پایان سال پیش بینی افزایش قابل توجهی را نسبت به عملکرد ۹ماهه نخست سال جاری در پی خواهد داشت.

مقدار تولید طی ۹ماهه عملکرد ۹۹، بالغ بر ۸۵,۳۶۵تن تولید PVC بوده که نسبت دوره مشابه سال گذشته با تولید ۸۳,۰۹۰ تن دارای رشد بوده و تا پایان سال نیز پیش بینی رسیدن به ظرفیت طراحی دیده شده است.

مقدار فروش طی ۹ماهه عملکرد ۹۹، نیز ۸۴,۰۳۲ تن تولید PVC بوده که نسبت دوره مشابه سال گذشته با فروش ۷۶,۸۴۲ تن بیشتر بوده و سود عملیاتی شرکت با رشد ۳۸۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

بیگلربیگی، عضو هیات مدیره این شرکت عمده عوامل دستیابی به این موفقیت را پشتیبانی از تولید و استمرار آن، تامین خوراک، تامین قطعات یدکی و مواد شیمیایی، کنترل و نظارت بر همه بخش‌ها از جمله بازاریابی مناسب و گسترش بازار هدف، تغییر در ترکیب فروش داخلی و صادراتی، ارزیابی دقیق و همه جانبه، برنامه ریزی آینده نگر، بهبود ضرایب مصرف، کاهش هزینه تعمیرات، کاهش هزینه خدمات پیمانکاری، بهینه سازی حامل‌های انرژی و نیز کاهش سایر سربار تولید برشمردند.

وی همچنین، به تحول صورت گرفته در واحد بازرگانی و استفاده از نیرو‌های متخصص در این بخش مهم شرکت اشاره کرد که این رویکرد به تغییر در ترم و نحوه فروش، افزایش قدرت رقابت با سایر رقبای داخلی، شناسایی بازار‌های جدید فروش‌های صادراتی، استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و کاهش بهای تمام شده منجر شد و همین امر موجب ایجاد حاشیه سود مناسب تر نسبت به فروش محصول شده است.

"شغدیر" توانسته برای سهامداران خود به ازای هر سهم ۵,۴۰۱ریال سود محقق کند که بازده ۳۸۵درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

با توجه به عملکرد ۹ماهه، "شغدیر" سهامداران را امیدوار به دستیابی به سود مناسب برای سال ۱۳۹۹ می‌کند.

سود خالص شغدیر

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۳۸۵ درصدی سود خالص
پتروشیمی غدیر در پایان آذرماه، ۵.۰۴۱ ریال سود ساخت؛

رشد ۳۸۵ درصدی سود خالص "شغدیر"

افزایش ۱۴۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

ادامه روند افزایش نرخ پی وی سی "شغدیر"

افزایش ۱۲۵ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

رشد محسوس نرخ PVC "شغدیر"

ارسال نظر