بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر گفت: برنامه تولید و فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معادل ظرفیت اسمی ۱۲۰ هزار تن است.
کد خبر : ۲۳۲۸۲۶

به گزارش بورس نیوز، غلامعلی اکوان، رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر درخصوص تقاضای واقعی PVC در داخل کشور و افزایش فروش داخلی در سال جاری اظهار کرد: تقاضای واقعی ۹ماهه سال۹۹ برابر ۴۵۹.۴۵۲تن بوده و به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی PVC اقبال به فروش داخلی بیشتر بوده است.

وی درخصوص آخرین نرخ فروش صادراتی شرکت افزود: آخرین نرخ فروش صادراتی ۱۰۴۵ دلار در ۶ ماهه نخست سال بود؛ در ۶ماهه دوم سال نیز فروش صادراتی در دستور کار قرار دارد و باتوجه به کاهش تقاضا در بازار داخل و البته روند رو به رشد قیمت‌های صادراتی، صادرات فعلا در اولویت خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر همچنین درباره مقاصد صادراتی شرکت خاطرنشان کرد: عمده مقاصد صادراتی حوزه CIS، عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان بوده و شرکت پتروشیمی غدیر به دلیل فروش محصول در درب کارخانه با مشکلات حمل مواجه نیست و به دلیل کیفیت بالای محصول از مزیت رقابتی نیز برخوردار است.

اکوان با اشاره به بیشترین مقدار تولید شرکت در سال ۹۶ ادامه داد: کمبود خوراک و مواد اولیه، اصلی‌ترین دلیل کاهش تولید در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بوده که تولید در سال ۱۳۹۹ مطابق با ظرفیت اسمی و برابر با ۱۲۰۰۰۰ تن پیش بینی شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر درخصوص نحوه قیمت‌گذاری کلر و آخرین نرخ خریداری شده بیان کرد: قیمت‌گذاری کلر براساس نرخ‌های مصوب اعلامی توسط کمیته قیمت‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس صورت می‌گیرد. آخرین نرخ خرید کلر برای هر تن ۷.۶۶۴.۰۰۰ ریال است.

وی درباره میزان کلر خریداری شده از شرکت پتروشیمی اروند در دوماه گذشته توضیح داد: شرکت در دو ماه گذشته (مهر و آبان) جمعا ۸.۷۴۵ تن کلر از پتروشیمی اروند خریداری کرده است.

اکوان درخصوص نرخ خرید اتیلن در فصل پاییز و آخرین نرخ اتیلن خریداری شرکت بیان کرد: متوسط نرخ خرید اتیلن در فصل پاییز ۱۴۰.۸۰۹ ریال بوده و آخرین نرخ ارزی اتیلن ۵۲۸ دلار برای هر تن است.

رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی اروند درخصوص پیش بینی شرکت از روند قیمت جهانی PVC افزود: این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا انتهای سال قیمت PVC در بازه مناسبی قرار گیرد و با وجود محدودیت‌های کرونا در بازار جهانی امکان فروش در کشور‌های همسایه میسر است.

وی درباره میزان تولید و مصرف PVC در داخل کشور در سال۹۹ و سال۹۸ ادامه داد: شرکت پتروشیمی غدیر در سال۹۹ مجوز واردات PVC به میزان ۵۰۰۰ تن را داشته، اما از این امکان استفاده نکرده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود کاستی‌های بازار داخلی را پوشش داده و در سال ۹۸ نیز واردات محصول PVC را نداشته است.

اکوان درباره برآورد شرکت از میزان تولید و فروش شرکت در سال جاری و سال ۱۴۰۰ گفت: برنامه تولید و فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معادل ظرفیت اسمی ۱۲۰ هزار تن است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتشار خبر افشای الف فارس درباره بیدبلند؛

تولید بیش از یک میلیونی اتان و پروپان، در پروژه جدید "فارس"

افزایش ۱۴۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

ادامه روند افزایش نرخ پی وی سی "شغدیر"

فروش ۳۵.۷۰۰ تن محصول در ۴ ماهه نخست کسب شد؛

رشد ۲رقمی نرخ فروش پلی وینیل کلراید "شغدیر"

ارسال نظر