بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
تأمین مالی پروژه‌ها با تاسیس چهارمین هلدینگ فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با اعتبار بالایی که در بازار دارد می‌تواند منابع مالی موردنیاز پروژه‌ها را در بازار جمع‌آوری و در اختیار دولت قرار دهد.
کد خبر : ۲۳۶۵۹۴

خواندن ۶دقیقه

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه تاکنون سه هلدینگ در زمینه‌های مختلف تحصیل یا تأسیس کرده و اکنون با دریافت مجوز‌های لازم از سازمان بورس و بانک مرکزی، چهارمین هلدینگ آن (مالی) تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه وزیر صمت پیش از این از تعریف پروژه‌هایی مجموعا به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داده، افزود: این هلدینگ شامل ۱۰ شرکت زیرمجموعه شامل شرکت‌های سبدگردان، کارگزاری، رتبه‌بندی، بیمه، بانک و صرافی بوده که با هدف کمک به تأمین مالی پروژه‌های کشور تأسیس شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت مشکلی در زمینه تأمین مالی پروژه‌های خود ندارد اظهار کرد: فولاد مبارکه با اعتبار بالایی که در بازار دارد می‌تواند منابع مالی موردنیاز پروژه‌ها را در بازار جمع‌آوری و در اختیار دولت قرار دهد.

عظیمیان با اشاره به سخن رئیس‌جمهوری مبنی بر ترجیح منافع ملی بر منافع شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت، در سال ۹۷ مبلغ ۵ میلیارد تومان، در سال ۹۸ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در قالب کمک‌های اجتماعی پرداخت شده که ‌علاوه بر آن، پس از سیل سال گذشته، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه تنها به فکر سود خود نیست و معتقد است باید همواره در کنار مردم و دولت باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی این شرکت برای مقابله با کرونا تخصیص داده شده که از این مقدار در حدود ۱۱۷ میلیارد تومان به تجهیزات مورداستفاده در بیمارستان‌های استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت اکنون ۹ پروژه به ارزش ۵۰هزار میلیارد تومان در دستور کار دارد، بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها به اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، در همه مناطق کشور، از هرمزگان و خوزستان گرفته تا یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان، منجر خواهد شد.

عظیمیان خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه ذکر شد، اسلب گازترش برای نخستین بار در کشور در شرکت فولاد مبارکه تولید شد و این امر باعث اجرای استراتژیک‌ترین پروژۀ دولت تدبیر و امید شد. همچنین اخیرا نوع جدیدی از اسلب تولید کردیم که طرح‌های انتقال گاز و نفت را از گوره به جاسک عملیاتی کرد.

وی با اشاره به تلاش فولاد مبارکه در راستای امیددهی به مردم اظهار کرد: ما به توصیه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری همواره به دنبال پمپاژ امید و رفع نگرانی از تحریم‌ها بوده‌ایم تا مردم را همچنان امیدوار نگه داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به پروژه نورد گرم شمارۀ ۲ پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر فولاد مبارکه همواره پیشگام تحولات بزرگ در زمینه صنعت فولاد بوده است. طرح نورد گرم شمارۀ ۲ و به‌روزرسانی و همگامی با تولیدکنندگان بزرگ جهان ازجمله طرح‌های بزرگ مطرح در این زمینه بوده و امروز طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه تازه‌ترین گام این شرکت است.

عظیمیان ادامه داد: اجرای طرح نورد گرم شمارۀ ۲ قرار است این شرکت را در افق ۱۴۰۴ به رتبه‌ای برساند که نه ‌تنها تأمین‌کننده نیاز داخلی باشد، بلکه همگام و هم‌راستا با اقتصاد جهانی پیش رود. در واقع این گروه بزرگ تولیدی و صنعتی معتقد است درصورتی‌که بر مبنای طرح تحول دیجیتال حرکت نکند، ممکن است مزیت‌های خود را از دست بدهد و حتی در بازار داخلی نیز یارای رقابت با دیگر تولیدکنندگان را نداشته باشد؛ پس طرح تحول دیجیتال الزامی برای بقا بوده و باید اجرایی شود.

عظیمیان به نقش و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح تحول دیجیتال پرداخت و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در طرح تحول فولاد مبارکه نسبت به سایر مناطق دنیا، جای بسیار بازتری برای کار دارند. باید توجه کنیم که ایران تحریم است و به فضا‌های بیرونی و دانش کسب‌شده و تجارب خارج از ایران به‌راحتی و به میزان موردنیاز خود دسترسی ندارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: در این راه، با فراخوان‌های انجام‌شده و ارسال اعلامیه برای همه شرکت‌های ایرانی، افراد نخبه و نخبگان، از آنان درخواست می‌کنیم که همراه ما باشند؛ به‌خصوص اینکه این راه برای ما به‌صورت کامل شناخته‌شده نیست و استفاده از خرد جمعی در این راه و به‌کارگیری ایده‌های خلاقانۀ افراد نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و مفاهیم جدیدی را برای ما ایجاد کند.

وی به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار طرح تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: پروژه‌های تعریف‌شدۀ شرکت فولاد مبارکه در ابتدای سال آینده در حوزه امنیت اطلاعات و پروژه‌های زیرساختی مانند خودران کردن وسایل نقلیه، به‌ویژه جرثقیل‌ها و متصل کردن تجهیزات و ماشین‌های عملیاتی فعال، هوشمندسازی انبار‌ها و دارایی‌های موجود در فولاد مبارکه خواهد بود. همچنین با توجه به ابعاد و گستردگی این پروژه‌ها، برای اتمام آن‌ها یک بازۀ زمانی بیست‌ساله تعریف شده است؛ اما امید داریم در سال آینده بتوانیم از منافع و برکات اجرای این پروژه‌ها در شرکت فولاد مبارکه بهره‌مند شویم.

وی در خاتمه گفت: الگو و شعار این پروژۀ اولویت‌دار، طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه است که عملیات اجرایی آن با حضور دکتر محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ ورق رنگی و قلع اندود
ثبت معاملات ۱۱.۹۰۰ میلیارد ریالی فولاد مبارکه در هفته گذشته

افزایش نرخ ورق رنگی و قلع اندود "فولاد"

فولادمبارکه منشا آثار خیر زیادی برای منطقه و کشور بوده است
‍ فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه با مدیر روابط عمومی فولادمبارکه مطرح کرد؛

فولادمبارکه منشا آثار خیر زیادی برای منطقه و کشور بوده است

ارسال نظر